Krilleman
Så långt har vi inte kommit i mälardalen... :wow: Det har varit några bistra dagar, så denna fredag är välkommen!
 
krilleman_215 skrev:
Så långt har vi inte kommit i mälardalen... :wow: Det har varit några bistra dagar, så denna fredag är välkommen!
Är det fortfarande den här som gäller på Mälaren?

https://www.youtube.com/watch?v=TV4BxDcWus8
 
Utväxlat några email med Byggnadsnämnden och inmundigat en bättre lunch i Visby.

Landshövdingen var där. Förra veckan var det Biskopen.

Name drop. Done.
 
Hade en pianostämmare här, räknas det?
 
Mikael_L
krilleman_215 skrev:
Idag som för ett år sedan (på dagen) blev det uppkonkning av solstol, öl frammtages och bild bifogas!

Dock ingen snö i år som det var såhär dags förra året...

[bild]
Ölen ser lite ensam ut där i stolen. Jag tycker den behöver lite sällskap.

Fast det är klart, som den ölen ser ut så kan man kanske förstå att andra öl undviker den där solstolen. :cool:
 
Bergvärmekillen var hemma för sista gången och installerade de sista nya radiatorerna. Efter detta så luftade jag systemet en extra gång och lossade en del termostater för att knacka loss ventilerna så radiatorerna blir varma. Nu har jag centralvärme för första gången sedan jag flyttade in för ett och ett halvt år sedan. Hade i o f sig en CTC 265 B innan men den var så dyr att köra att det var otänkbart. Underbar känsla att slippa elda kaminen med en IKEA-kasse ved varje dygn för att få lite värme och varmvatten.
 
  • Gilla
MB77 och 1 till
  • Laddar…
Fick släppa ut en koltrast ur kaminen i vardagsrummet. Det var något nytt, så att säga.
 
  • Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
bittle skrev:
Fick släppa ut en koltrast ur kaminen i vardagsrummet. Det var något nytt, så att säga.

Då gjorde den skäl för namnet.... ;)
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Drog 57 meter UTP-kabel i 12 mm slang nu på morgonen.

Dammsugaren slurpade först i sig dragtråden och sedan kabeln, allt jag behövde göra vara att mata på för glatta livet i andra änden. J-klar vad det gick. (y)

IMG_5173.2014-04-05_065932.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
MathiasS och 1 till
  • Laddar…
Bredspacklat andra vändan på allrummets strukturtapet. I veckan hyrs en sk Giraff för slipningen. Sedan är det "bara" att måla :)
 
Sovit till 11:30 som en tonåring :D
 
Städar i garaget, bland skruvar muttrar, verktyg och skit.

Det är skitdrygt.
 
ullberg
Varför inte se det så här istället: du har i alla fall ett garage.
 
  • Gilla
charta77
  • Laddar…
Läktat klart ena sidan på friggebodens tak, lagt på några betongpannor för att få lite känsla för hur det kommer att se ut. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.