Fått grävt ytterligare en provgrop till nya avloppet. Lär kosta i runda slängar 100 000 innan det är klart.

Snacka om money down the drain..

Screen Shot 2014-02-08 at 16.42.32.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
mycke_nu skrev:
Fått grävt ytterligare en provgrop till nya avloppet. Lär kosta i runda slängar 100 000 innan det är klart.

Snacka om money down the drain..

[bild]
Vilken skit!
 
ullberg
mycke_nu skrev:
Fått grävt ytterligare en provgrop till nya avloppet. Lär kosta i runda slängar 100 000 innan det är klart.
Inte bara provgropen utan hela anläggningen hoppas jag?

När sådana kostnader känns jobbiga brukar jag alltid fundera på vad jag skulle vilja ha för att hantera det manuellt/på annat sätt, och plötsligt framstår det inte så blodigt längre, i detta fall skulle jag kalla det billigt.

Funkar nästan alltid, dock inte på lagfart, bygglovs- och KA-avgifter...
 
D09
mycke_nu skrev:
Fått grävt ytterligare en provgrop till nya avloppet. Lär kosta i runda slängar 100 000 innan det är klart.

Snacka om money down the drain..

[bild]
Ännu ett exempel där en miljönisse från kommunen spenderar invånarnas pengar på att vela ?
 
@ullberg>
Nej, det är bara att gilla läget. Det gamla avloppet blir snart utdömt, och jag vill dessutom hänga på fler byggnader.
 
@D09
Inte riktigt, den första gropen blev nästan helt vattenfylld efter ett tag, så det fick bli ett nytt försök på en ny plats.
 
mycke_nu skrev:
Fått grävt ytterligare en provgrop till nya avloppet. Lär kosta i runda slängar 100 000 innan det är klart.

Snacka om money down the drain..
Tur det inte drabbar nån fattig :rolleyes:
 
vänta bara..
 
ullberg
Själv har jag insett att det regnskydd jag satte i avluftningen till mitt "avlopp" (dagvattenkasetter) till vattenfiltrets backspolning tydligen var tätare än jag trodde, så det sa slurp när jag ryckte i den för att kolla ner. Måste nog fixa något lite mer permanent, men det får bli till våren.
 
Rivit en inglasad altan...och sitter nu och ritar en ny
 
Skruvat fast ett handtag i köket! Nu blir det middag! *kapycchh...
 
Akahigi
Börjat kakla tvättstugan... Kul!
 
Förberett för dragning av vatten till badrum. Jag tror att jag är uppe i fem köptillfälle bara för rördelar till projektet.

Jag kan för övrigt konstatera att de gamla (mjuka) kopparrören saknade stödhylsor. ImageUploadedByByggahus.se1391889577.542516.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1391889589.339973.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har fogat mitt nya klinkergolv i källaren samt "lekt" med mina nya rea verktyg från jula shoppingen i veckan :)
 
Målat trösklar. Precis lika tråkigt som det låter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.