Påbörjat rivning av hönshus, men det revs tillbaka. Så nu har man rivsår av hönsnätet på nästan varenda utstickande del av kroppen.
 
  • Pågående rivning av ett hönshus med delvis nedmonterad metallkonstruktion och wellplåt på marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
fremax och 5 till
  • Laddar…
Hönsen då, rev räven dom?
 
  • Haha
pjgb
  • Laddar…
Nymålat fönster på vit husfasad med synliga träkarmar nedtill i behov av reparation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ytterligare ett fönster färdigmålat.

Behöver emellertid byta ut lite dåligt trä nedtill på karmen men det får bli ett jobb på semestern.
Nymålat fönster med skadad träkarm i behov av utbyte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
hobbs och 10 till
  • Laddar…
Storsockret
Idag har jag blivit inlurad lite djupare ner i hemautomation och annat hittepå. Det började, som det så ofta gör, med något litet. I mitt fall ville jag byta från en vanlig plafond till en spot-variant och hittade tillochmed en begagnad för 150kr, som hittat! Sen insåg jag.. Ljusknappen i den gamla hallen är längst in mot väggen. Vi har därför kört ett IKEA trådfri-set med knapp och lampa för att få knappen längre ut och ja, det var ju bara att göra det "på riktigt" om jag skulle fortsätta ha knappen där.

Så HAOS installerades på en gammal raspberry pi 2
Zigbee controller inköpt
Garderobjävel utflyttad igen
Garderobfot sönderbruten
Tur till Ikea, ny garderobfot inköpt och monterad,
Aqara smart wall switch monterad istället för ursprunglig lampknapp

Så nu kan jag tända en lampa med en knapp.

Även monterat handtag och sockel på garderoben och satt upp lite tavlor för sånt ska man väl ha.

Hall med spotlights i taket, vit garderob och en svart hund, nyinstallerad smart väggbrytare synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ah, glömde jag nämna det? Jag har såklart fått smittan nu så jag har beställt ytterligare en Aqara smart wall switch för att sätta i köket så jag kan sätta en trådlös lampknapp på andra sidan köket också, så slipper man ta så många steg för att tända eller släcka. Ni hör ju, nu drar det igång.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Gnomeboy och 3 till
  • Laddar…
Sitter tavlorna sådär snett i vanliga fall? :cool:
 
Storsockret
kashieda kashieda skrev:
Sitter tavlorna sådär snett i vanliga fall? :cool:
Finns inga vanliga fall i det här fallet då dom aldrig suttit där förr, men ja dom åkte upp och ner ett par gånger medan jag svor åt garderoben så dom hänger nog så rakt som humöret tillät ;)
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Om jag gått på gym hade jag blivit svintrött och vaknat med träningsvärk i morgon - också. Men jag hade inte haft lika snygg häck…
Välvårdad lummig häck längs trädgård med nyskurna grenar och redskap på gräsmattan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
dilemma och 11 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Om jag gått på gym hade jag blivit svintrött och vaknat med träningsvärk i morgon - också. Men jag hade inte haft lika snygg häck…
[bild]
Jag ser inte din häck, utan bara en massa buskar, så jag kan inte avgöra om du kanske borde gått till gymmet istället.
;)
 
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
Maxizor och 4 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Jag ser inte din häck, utan bara en massa buskar, så jag kan inte avgöra om du kanske borde gått till gymmet istället.
;)
Wow, du har PM naughty boy
 
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
hobbs och 7 till
  • Laddar…
Storsockret
Köpte ett stort paraply. Hund för skala.

Hund står på gräsmatta framför hus med uppslaget stort paraply för att visa storleken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
nikasp
Jä#lar vad jag börjar ledsna på att lägga exakt all fritid på att måla. Självvalt så ingen att skylla på heller! :rofl: Klämde två sommarprat med musik plus en timme till från klockan 19. Körde länge med pannlampa pga takfot och pillmåla under takfot och mörk baksida. Ska bli grymt skönt med paus en dryg vecka snart.
 
  • Husvägg och takfot nymålade i skymningen med stege lutad mot väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Gunnar Johansson69 och 4 till
  • Laddar…
S
useless useless skrev:
Jag tänkte kanske loda istället. Då vet jag också om det sitter nåt fågelbo i vägen... Jag vet inte vart alla pipor slutar, så det känns onödigt att släppa ner saker där.


Några stenar i skiljeväggarna var lösa längst upp på skorstenen, så det blir ett större projekt inklusive fullständig kartläggning inom en snart framtid.
tänd något som ger rök. En braj är lätt att känns igen igen lukten på. ;)
 
  • Haha
pjgb
  • Laddar…
S
Provmålat lite i köket.
Blir kanske Fjällräven-blå vägg?
 
  • En person provar en nyans av blå färg på en träyta som hålls ovanför sitt ben, eventuellt för ett köksprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
tänd något som ger rök. En braj är lätt att känns igen igen lukten på. ;)
Det känns lite vanskligt att stå uppe på skorstenen och dra i sig braj.
 
  • Gilla
reik
  • Laddar…
Släpa med en soffa bara.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.