3 455 läst · 8 svar
3k läst
8 svar
Vad har ni gjort med era bolån idag?
Medlem
· Korpilombolo
· 3 346 inlägg
Jag har 0.49% skillnad mellan sparkontot med insättningsgaranti (rörligt) och bolånet som justerades 1e nov (3mån)
Det är samma diff som när bolånet låg på 1.24%, så ser ingen anledning att tokamortera
Det är samma diff som när bolånet låg på 1.24%, så ser ingen anledning att tokamortera
Jag förstod tidigt under 2022 när inflationen stack i USA att räntorna framgent skulle stiga kraftigt någon gång under 2023. Baksmällan efter det enorma penningtryckandet under pandemin var oundviklig. Dock så eldade ju Ukrainakriget på, men det är inte huvudorsaken.imported_Benno skrev:
Jag lyckades få mina föräldrar att sälja sitt hus på toppen och lyckades någorlunda med min egen bostad.
Nu köpte jag nyligen och sitter med rörligt. Rådde alla mina bekanta som bodde långsiktigt att binda på så lång tid de kunde under slutet av 2022. Vissa av dem tog rådet och band då på bla 7 år till knappt 1% ränta.
Har blivit bjuden på en del luncher som tack
Medlem
· Korpilombolo
· 3 346 inlägg
Visst är det en skön känsla att vara skuldfri även om det inte märks så mycket i vardagen. Vi var också utan lån ett kort tag tills vi fick för oss att köpa ett "fritidshus" för drygt två år sedan. Men jag siktar på att kunna lösa lånet på ett par års sikt.B BigStream skrev:
Medlem
· Korpilombolo
· 3 346 inlägg
Bara en påminnelse. Hittade ett dokument från 2006. Då var räntan 5,65%. Dvs den är fortfarande lägre idag.
Liknande trådar
-
Hur har ni gjort med eran kolfilterfläkt?
Kök -
Isolera förråd - Hur hade ni gjort?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Hur har ni gjort vid sulan när ni dränerat och isolerat?
Grund & Markarbeten -
Fungerar detta? Ni som jobbar med sånt här, hur hade ni gjort?
Golv -
Renovera fönster, hur hade ni gjort?
Fönster & Dörrar