G-83 G-83 skrev:
Ja en viss kontrast till vår ardenner på strax under 900kg. Den släpper vi inte in på gräsmattan.
Jag bor ju i hästlandskap och grannarna har tappert försökt förklara vad det är för skillnad på hästar och tycker inte att min indelning Stooor/ponny/valp fungerar :D

Men de är bra på äta. En helt igångväxt äng behöver inte många dagar med en "Stooor" för att vara nedklippt.
 
  • Gilla
  • Haha
segv och 3 till
  • Laddar…
Nej där blir det tydligt vad hästar, kor och får gör för våra öppna landskap som annars hade varit igenväxta.

Jag ska väl inte skryta med några enorma hästkunskaper, det är mest frun och dottern som håller på med våra
Hästar betar på ett öppet landskap med träd och skog i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
G-83 G-83 skrev:
Klippt gräset.
Och fått gödslat på samma ggn!
 
  • Gilla
Abies koreana och 1 till
  • Laddar…
Förra veckan fick vi besök av utomsocknes arbetskraft, och då passade vi på att lägga en gångsten på plats i en av rabatterna.
En gångsten placerad på marken i en välskött rabatt med flismulch och omgivande gröna växter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
kashieda kashieda skrev:
Förra veckan fick vi besök av utomsocknes arbetskraft, och då passade vi på att lägga en gångsten på plats i en av rabatterna.
[bild]
Förklaring krävs.. :thinking:
 
Den platta stenen har legat på annan plats tidigare, men ligger nu i rabatten. Utomsocknes arbetskraft var behjälplig i flytt av stenen.
 
Betongplattor halvt lagda på en gräsmatta i en trädgård med en spade och hammare, intill en utsedd plats för stenläggning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lade lite betongplattor mellan grusgången och paviljongen.
Betongplattor lagda som stig i trädgård mot paviljong omgiven av blommande växter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fubar och 4 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Den platta stenen har legat på annan plats tidigare, men ligger nu i rabatten. Utomsocknes arbetskraft var behjälplig i flytt av stenen.
ah ok, gick o tolka på lite andra sätt också.. du kunde ju ha kallat nått djur för utomsocknes arbetskraft.. som liksom puttat dit stenen.. eller att ni fått ett kaninbo där.. och ni la dit stenen för att de inte skulle förstöra mer typ :)
 
  • Haha
kashieda
  • Laddar…
Va faaan... (rent ut sagt)...

KAN RÖDLÖKEN KRYMPA EFTER PLANTERING?..
hahahaha, tyckte förra årets skörd var ynklig..

Men hallå liksom..

Hand som håller en liten rödlök med synliga rötter och lite jord, med flera lökar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


.. den var inte ens minst i samlingen!

:oops::thinking::crysmile::surprised::seenoevil::thumbdown:
 
  • Haha
  • Gilla
AndersPS och 4 till
  • Laddar…
Samma här:rolleyes:
Satte sättlök....... och skördade sättlök :crysmile:
Det går åt rätt så många när det ska lagas mat och det är ett helsike att skära utan att dom sprätter iväg :rofl:
Hand håller några små sättlökar med gröna stjälkar mot bakgrund av svart låda och gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gurkan är det tvärtom med. Helt plötsligt hänger den där, enorm och överväxt
En hand håller en stor överväxt grön gurka mot en vit duk med blomtryck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Dåligt äppleår i år.
Burkar med äppelmos på trähyllo i ett förråd, indikerar en mindre skörd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bara 38 burkar. Och då fick jag plocka trädet rent. Insekterna frös väl lika mycket som jag gjorde i maj.
 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
PNO PNO skrev:
Dåligt äppleår i år.
[bild]
Bara 38 burkar. Och då fick jag plocka trädet rent. Insekterna frös väl lika mycket som jag gjorde i maj.
Vågar man fråga hur mycket du gjorde förra året...? (burkar)
 
Jag fick ge mig vid 54. Då var burkarna slut. Sedan fanns det säkert äpplen till tre gånger så mycket kvar på trädet.

Men jag slipper ju plocka fallfrukt i år i alla fall. Det brukar vara en rätt trist kvällsritual annars.
 
  • Wow
Snigla
  • Laddar…
PNO PNO skrev:
Jag fick ge mig vid 54. Då var burkarna slut. Sedan fanns det säkert äpplen till tre gånger så mycket kvar på trädet.

Men jag slipper ju plocka fallfrukt i år i alla fall. Det brukar vara en rätt trist kvällsritual annars.
Hinner ni käka upp allt mos?
Mos både morgon middag och kväll? :D
 
  • Gilla
Oldboy
  • Laddar…
Här är löken också liten i år.
Tror det kan bero på torkan.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.