PNO PNO skrev:
Barnen hjälper gärna till att vattna i trädgården. Tyvärr är det lite si och så med nyttan av den hjälpen då de inte orkar bära 10L vattenkannan och tar de sina små så tycker de att jag ska gå efter med en stor kanna och fylla på åt dom så dom slipper gå så många gånger.

Lösningen blev en vattenskottkärra:
[bild]

Nu kan de fylla 20L, köra till rabatten och vattna själva med sina små kannor.
Perfekt ju!

Pa. Jag anv 5 l kanna! Vattna amplar med 10 l-kanna ovan huvudet funkar ej..
 
Redigerat:
useless useless skrev:
Jag köpte en sån där ejektorspridardunk man sätter på vattenslangen för några veckor sen just för det ändamålet. en riktigt bra investering.
.. en vad? :thinking:
 
useless useless skrev:
[länk]
Aha, en sån.. :)

Vi köpte nått hm.. mossmedel? Gödning? På butiken som såg ut som den där (din länk) förut.. den skulle man koppla på slangen :) För bättre spridning, dosering..

Visste dock inte vad de kallades!
 
Snigla Snigla skrev:
Aha, en sån.. :)

Vi köpte nått hm.. mossmedel? Gödning? På butiken som såg ut som den där (din länk) förut.. den skulle man koppla på slangen :) För bättre spridning, dosering..

Visste dock inte vad de kallades!
Mossa GTI? :crysmile:
 
Det är precis samma sak som en dunk för 79:- och en säck järnsulfat för ett par hundra förutom att säcken räcker 50 gånger längre...
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
@13th Marine - ditt fel att jag har ont i magen nu också... 15 l jordgubbar innebär massa provsmakningar alltså :oops:, maken brukar säga att det är en i bunken och en i munnen... jag körde den taktiken...:p(y):heart:

SEN säger han att det bara gäller självplock...:poop:

Tillägg: Iof plockade jag dem själv ifrån kartongen.. själv-plock? :thinking:
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
I regret nothing! :crysmile:
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Haha :love:.

På tal om vatten och skottkärra så hittade jag en vattensäck för skottkärra för ett tag sedan: [länk]

funderar på att köpa en sån för att kunna vattna ut järnsulfat på gräsmattan istället för att springa skytteltrafik med vattenkanna (likt dina barn).
Ooooh. tack för tipset. Efter att jag vattnade ut en hel påse järnsulfat på mina 2000 kvm mossmatta i början av april verkar mossan på allvar ha gett upp. Jag undrar hur liten tomt/lite mossa de som säger att en sån påse från lantmanna räcker så länge man har huset :rofl:

Men en sån där vattenpåse är perfekt. Alternativt en dunk jag kan ställa på trailern till trädgårdstraktorn :)
 
useless useless skrev:
Det är precis samma sak som en dunk för 79:- och en säck järnsulfat för ett par hundra förutom att säcken räcker 50 gånger längre...
Jag köpte 10st Mossa GTI för priset av en när någon i området fick tag på ett nerkladdat parti. Annars hade jag köpt och blandat själv :)
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Jag köpte 10st Mossa GTI för priset av en när någon i området fick tag på ett nerkladdat parti. Annars hade jag köpt och blandat själv :)
Har de nån utgångstid tro..? Jag har aldrig använt min.. köpte den när jag bodde i föregående hus dvs dunken kanske e 8-9 år.
 
Snigla Snigla skrev:
Har de nån utgångstid tro..? Jag har aldrig använt min.. köpte den när jag bodde i föregående hus dvs dunken kanske e 8-9 år.
Det lär de inte ha. Det är ju typ bara järn ;)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Oldboy Oldboy skrev:
Tagit en garden tour och andats in rosdoften som ligger över trädgården samt arbetat lite med fotografiapparaten.

[bild]
Är det en enda planta? Hur bred o hög ungefär?
 
Sommartorparn Sommartorparn skrev:
Är det en enda planta? Hur bred o hög ungefär?
I princip en planta..., men det är rosor på båda sidor om, och bakom, och överväxta meterhöga "stubbar" av en Schersmin som tvärdog helt opåkallat förrförra året.
Grovt ögonmått säger ca 2-3m diameter och närmare 2m i höjd. Den är väl någonstans mellan 10-15 år.
En mkt bra ros på det hela taget. God doft, rikblommig, frisk, stor och rejäl, tät, har aldrig kinkat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.