Ska lägga sten runt så den kommer delvis synas, så vissa bitar kommer nog behöva bytas.

Biten mot blå dörren är tyvärr också murken, och gaveln är genomrutten.
Dessutom svackar det rätt bra på mitten.
Funderar på att försöka få in ett eller två nya stöd längs med långsidan.
 
Korvgubbe
Snigla Snigla skrev:
Tycker nog det är värt att faktiskt ta kontakt med byggmax huvudkontor nästa vecka, för det där tycker jag är lurendrejeri.. och reklamavdelningen behöver en stor näsknäpp :poop:
Det tycker jag du ska göra, men ta även kontakt med butikschefen och tala om att personalen skötte sig bra och gjorde det de kunde för att hjälpa dig. Kassapersonalen har som du så riktigt nämner ingen större makt att påverka något alls, och tyvärr är det inte helt ovanligt att de får sig en utskällning/tillsägelse efter att ha gett en rabatt som chefen inte håller med om.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Klippt buxbomarna. Bara lika mycket till :sweat:
 
  • Nyklippta buxbomshäckar framför ett hus med stora fönster, en uppfart och en vedstapel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyligen beskurna buxbomhäckar bredvid en klippt gräsmatta och en del av ett hus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
Naturliv och 5 till
  • Laddar…
Litet kollage :)

Kollage av trädgårdsarbete med blommande rosor, planteringar och en välhållen gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Håller på och rensar ogräs ute just nu, behaglig temperatur (y)
 
  • Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
Vad alla har kortklippta gräsmattor. Jag har klippstopp nu medans det ska vara supervärme och torka :D

Är det jag som missat nått? Har hellre lite djungel ett tag än bruna fläckar.
 
Appendix Appendix skrev:
Vad alla har kortklippta gräsmattor. Jag har klippstopp nu medans det ska vara supervärme och torka :D

Är det jag som missat nått? Har hellre lite djungel ett tag än bruna fläckar.
Vi har också klippstopp. Trimmar dock runt kanter då och då, där man INTE vill ha högt frodigt gräs växer det som... ogräs? :thinking:
 
Appendix Appendix skrev:
Vad alla har kortklippta gräsmattor. Jag har klippstopp nu medans det ska vara supervärme och torka :D

Är det jag som missat nått? Har hellre lite djungel ett tag än bruna fläckar.
Vadå gräs? Har klippt mossan (O revsmörblomma) för andra gången nu, så ev grässtrån ska kunna ha en chans o hitta fram.. vid/efter ev regn ;)

På baksidan har vi både bra o dåligt gräs, men kör samma taktik som dig.. dvs inte kort.. för vill inte bränna i onödan (och jag totalvägrar vattna gräsmattan med annat än regnvatten! Fast regnvattnet prioriterar jag till våra odlingar.. så det blir inget över till gräsmattan - därför vi har stora jordfläckar där mullvadens hål/högar blivit utslätade.. får så gräs där på hösten.. men ja.. får ju nya hål på vintern.. därför kommer vi liksom aldrig längre ...haha)
 
Rensa ogräs gör jag dock.. för nu kommer perfekt tid för att spraya ättika o ta livet av ogräsrötterna... det vankas 25 + o sol (y)(y)(y)

Då är det dax!
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Har idag beställt en sådan här:

Regnvattenpump från Gardena modell 4000/1 på en produktsida, avsedd för effektiv vattentransport.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fortsätter att försöka bygga ut och förenkla regnvattensamlandet. Denna grej är dock mer för transporten av vatten från tunna A till tunna B :)

samlar vatten kring husen.. men behöver ha en full tunna i varje växthus (automatbevattning pumpar upp vatten från dessa tunnor).

Nu kommer jag kunna få ner regnvatten till dessa.. (y)

Plus att jag kan anv en enkel vattenspridare, med regnvatten, till pallkragarna!
 
  • Gilla
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Har idag beställt en sådan här:

[bild]

Fortsätter att försöka bygga ut och förenkla regnvattensamlandet. Denna grej är dock mer för transporten av vatten från tunna A till tunna B :)

samlar vatten kring husen.. men behöver ha en full tunna i varje växthus (automatbevattning pumpar upp vatten från dessa tunnor).

Nu kommer jag kunna få ner regnvatten till dessa.. (y)

Plus att jag kan anv en enkel vattenspridare, med regnvatten, till pallkragarna!
Hur mycket regnvatten får du? Här väntas typ 1 mm närmsta veckan. :crysmile:
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Barnen hjälper gärna till att vattna i trädgården. Tyvärr är det lite si och så med nyttan av den hjälpen då de inte orkar bära 10L vattenkannan och tar de sina små så tycker de att jag ska gå efter med en stor kanna och fylla på åt dom så dom slipper gå så många gånger.

Lösningen blev en vattenskottkärra:
Hemmagjord vattenskottkärra med stor vit behållare och kran, står på en gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu kan de fylla 20L, köra till rabatten och vattna själva med sina små kannor.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Naturliv och 9 till
  • Laddar…
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Jag köpte en sån där ejektorspridardunk man sätter på vattenslangen för några veckor sen just för det ändamålet. en riktigt bra investering.
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Hur mycket regnvatten får du? Här väntas typ 1 mm närmsta veckan. :crysmile:
Haha här vankas noll mm typ (och 25-30 grader närmsta tiden).., därför det var bra och beställa en just nu! Tar väl nån vecka för leverans :p

Så.. det blir nog noll i tunnorna med!
 
@13th Marine

Ditt fel, kunde inte vänta mer..

Närbild av mogen jordgubbsskörd, lysande röda jordgubbar med gröna blad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Köpte 15 liter...

Tillägg: Brukar köpa en kartong om året oavsett min egen skörd.. borde nog peta ner plantor i hela trädgården!
 
  • Haha
13th Marine
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.