Hej,
Jag skulle bara gräva ett hål och plantera en stockros.. Men vad sjutton är det jag försöker gräva upp här?
Botten är cement, det sitter ett par krokar ovanpå och några rör (koppar?). Trodde först en torkvindeklump men nu vet jag inte. Den känns stum trots spett och spade. Tips eller tankar? Värt att försöka gräva upp eller ska jag skyffla över och glömma?
Mvh Johan
Jag skulle bara gräva ett hål och plantera en stockros.. Men vad sjutton är det jag försöker gräva upp här?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Botten är cement, det sitter ett par krokar ovanpå och några rör (koppar?). Trodde först en torkvindeklump men nu vet jag inte. Den känns stum trots spett och spade. Tips eller tankar? Värt att försöka gräva upp eller ska jag skyffla över och glömma?
Mvh Johan
Jag lyckades få upp den till slut med spett, spade och spännband över en bräda. Känslan är att klumpen gick av nere då den plötsligt blev medgörlig.
Det går några gamla kopparrör rakt igenom, om det är för armeringens skull eller något annat vet i sjutton.
Nu gräver jag iaf inte mer utan fyller igen och planterar stockrosen i en rejält tilltagen grop.
Det går några gamla kopparrör rakt igenom, om det är för armeringens skull eller något annat vet i sjutton.
Logga in
Skapa konto
Nu gräver jag iaf inte mer utan fyller igen och planterar stockrosen i en rejält tilltagen grop.
Produkter som diskuteras: "spännband"
Spännband & remmar
Upptäck vårt sortiment av spännband och remmar, perfekt för att säkra last och utrustning under transport eller lagring. Vårt sortiment omfattar allt från lätta spännband för enklare uppgifter till tunga lastremmar för tyngre jobb.
Läs mer
Jag var också inne på det som ett alternativ, eller kanske ett gammalt avlopp av något slag. På bilder från 40-talet låg en ladugård strax ovanför vårt hus och det har pratats i grannskapet om någon gammal avloppsledning, men rören är nog för tunna?harry73 skrev:
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Vad skulle ni göra med den här delen av trädgården?
Trädgård allmänt -
Ni med giraffer i trädgården, är det en bra grej?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
8 snabbväxande buskar till trädgården
Artikelkommentarer -
Vad har jag plötsligt hittat i trädgården??
Vatten & Avlopp -
Vad har ni hittat för spännande när ni grävt i trädgården?
Trädgård allmänt