Bestämde mig äntligen för att låta en hantverkare kakla vårat badrum, känns väldigt dumt nu när jag ser resultatet. Jag är inte alls nöjd och vill nu veta vad ni på forumet tycker, överreagerar jag eller tycker ni att jag har rätt. Om ni tycker att jag har rätt så vad tycker ni att jag ska göra? Hantverkaren har gjort det här den här veckan och det är inte fogat än.

Så här ser det ut i alla hörn utom ett, jag förstår om det måste bli så i ett hörn men inte resten.
 
  • DSCN7248.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSCN7249.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSCN7250.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSCN7251.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSCN7252.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSCN7253.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSCN7254.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det ser fullständigt bedrövligt ut. Det ska du inte behöva acceptera. Jag tycker att du ska prata med hantverkaren först och främst.
 
Är det lättare att ta ner kaklet nu eller har det redan bränt fast?
 
Blir som en synvilla då det nästan ser ut som väggen är förskjuten på bilderna. Håller i övrigt med jon
 
Det har nog redan brunnit så mycket att man inte kan riva det utan att sabba tätskiktet. Ett alternativ är att kakla på en vända till.
 
När man kaklar på en vända till fäster kaklet ordentligt då, hoppas att du förstår JonH
 
Ja, gör man rätt så gör det det.
 
Ok får se vad hantverkaren säger tack Jon_h och v-g
 
Vad kan man kräva av hantverkaren för att åtgärda det här? Blir mer och mer irreterad att jag inte gjorde det själv.
 
Det är svårt att bedöma hur mycket du har det rent juridiska på din sida. Men jag tycker att du i praktiken kan kräva ett åtgärdande, eller ett ordentligt prisavdrag.
 
Om det inte går att åtgärda, så måste du ju få ett rejält prisavdrag...
Det går inte att sätta någon slags hörnlister, vita eller i matchande färg för att inte få fogarna i hörnen att gå ihop. Då kanske man inte tänker på det lika mycket.
 
Hur går jag tillväga om jag ska kakla utanpå nuvarande kakel?
 
Det har diskuterats otaliga gånger på forumet, senast igår vill jag minnas. Sök på "kakla på kakel" så får du nog upp en hel del.
 
tackar jon_h
 
oj oj oj
hmm vet ej om jag tänker fel men visst måste det gå att få till ett badrum snyggt och linjärt men det går åt en hel del extra kakel när man kaklar på detta vis, jag hade inte godtagit detta!!!! och denna ska va en yrkesman
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.