Hej!

Sedan en tid tillbaka låter vårt kylskåp lite mer än vanligt. Det är ett konstant, lite surrande ljud, men absolut inget extremt. Igår tömde vi kylskåpet och satte bara tillbaka det absolut nödvändigaste och då såg vi att bakdelen buktar inåt (se de övre hörnen på bilden så blir det tydligt). Vet ni vad som kan ha hänt?

• Kylskåpets bakre inre panel visar tecken på inåtgående buktning, med kondens och frost ackumulerat på ytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ska kanske tillägga att vi haft en del problem med isbildning i kylskåpet. Bilden är tagen när vi nästan var färdiga med att skrapa bort isen

Jag tror det bildats is på baksidan av plasten som tryckt den inåt i kylen. Ni bör nog dra fram kylen och låta frosta av den i ett dygn, var dock bered på att den isen (om jag har rätt) kommer behöva ta vägen någonstans när den smälter där parketten nog oftast är den givna mottagaren när avdunstningsfatet är överfullt.

Detta är alltså en gissning och inte baserat på någon djup expertis i området kyl/frys.

• Gilla
MartinEricsson1
  • Laddar…
M MartinEricsson1 skrev:
Hej!

Sedan en tid tillbaka låter vårt kylskåp lite mer än vanligt. Det är ett konstant, lite surrande ljud, men absolut inget extremt. Igår tömde vi kylskåpet och satte bara tillbaka det absolut nödvändigaste och då såg vi att bakdelen buktar inåt (se de övre hörnen på bilden så blir det tydligt). Vet ni vad som kan ha hänt?
din förångare har spruckit
kylskåpet är skrot-tyvärr
felaktig tillverkning i ett låglöneland

• Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
MultiMan
returen returen skrev:
Du är säker på att det inte är för mycket julmat? Jag märker samma buktande effekt på mig själv.

• Haha
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Du är säker på att det inte är för mycket julmat? Jag märker samma buktande effekt på mig själv.
tänkte inte på det...

returen returen skrev:
Tråkigt! Men kylen blir fortfarande kall. Ändå att slänga på skroten?

M MartinEricsson1 skrev:
Tråkigt! Men kylen blir fortfarande kall. Ändå att slänga på skroten?
iom att du inte kan få den bättre än den är nu så är ju valet ditt
kylen borde inte kunna hålla kylan i detta fallet av flera olika orsaker

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.