Sen tröttnade jag på knivarnas plastskal, så letade upp några spillbitar läder, blöttes, böjde, hålade och sydde sen med vaxad lintråd. Inget fancy men miljoner bättre än de gamla skalen. Hantverkskniv bredvid handgjort knivskal av brunt läder på en grå yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hantverksmässigt gjort knivslida i läder med vaxad lintrådssöm, vilande på en arbetsyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Handgjorda läderskal för knivar sydda med vaxad lintråd på ett arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hemgjorda läderskinn för knivar, vaxad lintråd och gamla plastskal på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Fixat ett benbrott

Reparation av en bärbag med metallstag runt skadat område och golfbanans ledartavla i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


på bärbagen.
 
  • Gilla
  • Älska
Qjanto och 4 till
  • Laddar…
Fipplat ner min drygt ett år gamla Hikoki skruvdragare i en minst 8 m djup brunn. Kul, då får jag köpa en ny...:dizzy:
 
  • Ledsen
  • Gilla
BlueX och 4 till
  • Laddar…
Improvise rad skruvmejselkonstruktion till fixering av sned sittande skruv mot en orange bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skruven satt snett, det löstes lätt med tre glappiga bitshållare! Även skrot har ett värde.
 
  • Gilla
  • Älska
bulleribock och 10 till
  • Laddar…
Litengubbe Litengubbe skrev:
Fipplat ner min drygt ett år gamla Hikoki skruvdragare i en minst 8 m djup brunn.
Du tror inte på en kraftig magnet i en lina?
 
Alfredo Alfredo skrev:
Du tror inte på en kraftig magnet i en lina?
Kanske vore något, skruvdragaren lär ju iofs vara körd. Vattnet är bara till trädgården, inget vi dricker. Hade det varit så hade jag fått jobba på det. Kan ju inte vara allt för nyttigt med ett med tiden läckande batteri?
 
Litengubbe Litengubbe skrev:
skruvdragaren lär ju iofs vara körd.
Det tror jag inte! Fiska upp den. Klyv den. Blås den torr och in i ugnen på typ 50 grader i fem timmar eller så tror jag den fungerar utan minsta problem.

Gissar naturligtvis men jag skulle absolut tro att den klarar sig skapligt.
 
  • Gilla
Lintto1 och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det tror jag inte! Fiska upp den. Klyv den. Blås den torr och in i ugnen på typ 50 grader i fem timmar eller så tror jag den fungerar utan minsta problem.

Gissar naturligtvis men jag skulle absolut tro att den klarar sig skapligt.
Vete fan. Ska man ge sig på den med klyvyxan kan den väl lika gärna ligga kvar där den ligger.
 
  • Haha
  • Gilla
beqen och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det tror jag inte! Fiska upp den. Klyv den. Blås den torr och in i ugnen på typ 50 grader i fem timmar eller så tror jag den fungerar utan minsta problem.

Gissar naturligtvis men jag skulle absolut tro att den klarar sig skapligt.
Jag glömde en skruvdragare på taket några veckor, iofs en "gammal" med kolborstar, den regnade det rejält på, och det enda som gav sig var batteriet.... Skruvdragaren funkade utan mankemang...
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Ska man ge sig på den med klyvyxan kan den väl lika gärna ligga kvar där den ligger.
Man väljer naturligtvis verktyg efter personlighet. ;) Jag skulle antagligen välja en vanlig skruvmejsel om jag nu tolkar #36 rätt. :geek:

Exploded view illustration of a disassembled power drill showing all components.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



:rofl::crysmile:
 
  • Gilla
  • Wow
BlueX och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag skulle antagligen välja en vanlig skruvmejsel
Det finns väl en anledning till att det heter sprängskiss?
 
  • Haha
  • Gilla
Huzzbutt och 4 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det tror jag inte! Fiska upp den. Klyv den. Blås den torr och in i ugnen på typ 50 grader i fem timmar eller så tror jag den fungerar utan minsta problem.

Gissar naturligtvis men jag skulle absolut tro att den klarar sig skapligt.
Intressant! Har iofs redan helt uppgivet åkt o köpt en likadan... En positiv utgång är att nu har jag tre batterier till dragaren. Alltid något;)
Men det där med batteriet i brunnen känns så där, så nu googlar jag efter magnet. Borde gå att fiska upp som du skrev!
 
useless useless skrev:
Här hittar du säkert någon passande magnet:
[länk]
Tackar! De har bra grejer, men jag hittade en liten rackare på clas ohlsson, då får jag den imorgon o slipper frakt... Skruvdragaren väger ca 1,7kg, så en magnet med 10kg häftkraft borde räcka...
 
  • Gilla
Lintto1 och 1 till
  • Laddar…
Bytte litet mer timmer åt en kund i förra veckan.
 
  • Bytta timmerstockar på en gammal timmerstuga under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Lintto1 och 14 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.