Någon sade att dåliga avstörningskondensatorer eventuellt kan störa svetsens funktion. Pinnarna står iallafall torrt inomhus, ovanpå värmepumpen. Så sämre blir dom men jag tror dom platåar ut och lämnar sådär halvbra.
 
Behövde 2 ”tack för att vi fick bo i erat hus”-presenter så jag offrade en av de jättestora skärbrädorna jag gjorde för ett par månader sen och så fick det bli 2 lite mindre av den istället. Tyckte de vart lite väl tjocka i det nya mindre formatet så planhyvlade ned dem 10mm.

Två handgjorda träskärbrädor i fiskbensmönster, förminskade och planhyvlade, på ett arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träskärbräda med rutigt mönster och bränd logotyp, nyligen planhyvlad för att minska tjocklek.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två handgjorda skärbrädor i rutigt mönster på ett köksbänk, en större och en mindre.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dsundet och 13 till
  • Laddar…
V vectrex skrev:
Behövde 2 ”tack för att vi fick bo i erat hus”-presenter så jag offrade en av de jättestora skärbrädorna jag gjorde för ett par månader sen och så fick det bli 2 lite mindre av den istället. Tyckte de vart lite väl tjocka i det nya mindre formatet så planhyvlade ned dem 10mm.

[bild] [bild] [bild]
men najs. Vad har hänt med erat hus?
 
Trevliga presenter. Träslag?
 
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
men najs. Vad har hänt med erat hus?
Haha, inget har hänt med vårat hus. Men det finns hus som ligger på lite trevligare semesterställen. I detta fallet Varberg och Tjörn.
 
Hep Hep skrev:
Trevliga presenter. Träslag?
Svensk ask och svensk ek.
 
Rivit ventilation (bor i en före detta skola, så ventilationen är dimensionerad för 150 barn, lite mer än vad två vuxna behöver...).

Rotade runt lite bland det överblivna skrotet och satte ihop den här:

Ventilationsrör arrangerade på en gräsmatta liknande djur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Re2H8vP
 
  • Gilla
  • Haha
arasmus och 14 till
  • Laddar…
Hälften klart av sulan till förrådet (och eventuellt framtida smidjan), idag gick det mycket bättre, hade planerat rutten bättre med skottkärran, fick till blandningen bättre. Nu bävar jag för morgondagen, men har gjort ryggövningar och stretchningar, jag hoppas det inte blir så farligt iom. ryggen får mera träning, svaga muskler är ju mitt problem, resultatet av ett liv med data... Förra gången kom jag knappast ur sängen dagen efter, alltid morgonen som är värst, tog en vecka att återhämta mig tillräckligt för att göra nästa sektion.

2Jq3uBO.jpg
 
  • Gilla
dilemma och 5 till
  • Laddar…
så som många andra - en manuell padda :D

plint, 12mm rör. duger

(i bakgrunden pågående anläggningsarbetaren)
En betongplint med ett vertikalt 12mm rör i en trädgård under anläggning med synlig markarbete och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
RmK_71 och 3 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Gillar enkelheten i den där paddan, få rörliga delar som kan ställa till det.
 
  • Gilla
ofrivillige_hantverkaren
  • Laddar…
richardtenggren
Tycker handtaget ser lite oergonomiskt ut, jag körde med ett 30-mm-ish rör och rundade av regeln, annars snarlikt ;)
 
  • Gilla
ofrivillige_hantverkaren
  • Laddar…
Idag har jag använt en riktigt dyr maskin, hyrde den en kort stund för 200 kr för att ta några bilder inklusive proffsfotograf. Fantastiskt billigt och nu vet jag att det är ett 3-bitars pussel jag ska lägga. De sa att det brukar ta ungefär 6 veckor innan det är helt klart. En bit varannan vecka - helt sjukt svårt pussel tydligen! :oops:.


Röntgenbild av mänsklig axel som visar en komplex fraktur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Ledsen
ceson och 4 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Idag har jag använt en riktigt dyr maskin, hyrde den en kort stund för 200 kr för att ta några bilder inklusive proffsfotograf. Fantastiskt billigt och nu vet jag att det är ett 3-bitars pussel jag ska lägga. De sa att det brukar ta ungefär 6 veckor innan det är helt klart. En bit varannan vecka - helt sjukt svårt pussel tydligen! :oops:.


[bild]
Aj!
Föll du? Eller föll något på dig?
 
Blev oförklarligt plötsligt luftburen när jag cyklade MTB och efter en nätt flygtur på drygt 4 meter anföll marken både huvudet och axeln. Behöver tydligen tämja cykeln lite mer , och skaffa en ny hjälm utan sprickor :crysmile:.
 
  • Gilla
K_arlstrom och 2 till
  • Laddar…
tommib
Dumma mark, hatar när den hoppar på en sådär. Du skulle försökt att bara missa den, jag har hört att det förlänger flygturen.

Lycka till med pusslandet!
 
  • Gilla
  • Älska
Horgmo och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.