M maria01 skrev:
medlem på byggahus sen 2010 och har inte läst en enda varning från nån annan 😆😆

och sen kräva att en ung kvinna eller man ska hänga utt sitt namn och adress till dig för dom jobbar extra på en kundsjänst nu får du lugna dig och förstå deras sits bättre
Tagga ner nu.
Det är är såklart helt normalt att berätta vad man heter så man kan hänvisa till ett tidigare samtal med person X. Varför är du i denna tråden om allt du kan bidra med är ”Skyll inte på kundtjänst, skyll dig själv”. Det är inte konstruktivt alls……
 
  • Gilla
  • Haha
Workingclasshero och 5 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Tagga ner nu.
Det är är såklart helt normalt att berätta vad man heter så man kan hänvisa till ett tidigare samtal med person X. Varför är du i denna tråden om allt du kan bidra med är ”Skyll inte på kundtjänst, skyll dig själv”. Det är inte konstruktivt alls……
med din profil bild skulle jag tro att du var på min sida anonymous?
 
M maria01 skrev:
att nån ung person på kundtjänst inte presenterar sig med namn måste du väll förstå varför dom inte vill det?
Nej det gör jag inte! Det är fullständigt självklart att man presenterar sig för varandra i en affärsrelation. Vill man inte det har man fel jobb.
 
  • Gilla
Chippe
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Nej det gör jag inte! Det är fullständigt självklart att man presenterar sig för varandra i en affärsrelation. Vill man inte det har man fel jobb.
tror du unga ofta studenter drömmer om att jobba kundtjänst folk som ringer och skriker och beter sig som vilda djur jag mins när jag jobba med det att det var ingen normal affärsrelation 99% av dom som ringde
 
C
M maria01 skrev:
folk som ringde trodde man var ägare till företaget och hade all makt att hjälpa där och nu inte riktigt så det funkar 😅
Jag tror folk i allmänhet begriper att t.ex. logistikchefen vore en mer lämplig person att skälla ut, men när kundtjänst är enda kontaktvägen och resten av organisationen noga skärmar av sig från all form av kundkontakt är det väl inte så konstigt att det är kundtjänst som får ta "dialogen"?

Det är en bedrövlig affärsmodell som varken gör kunden eller kundtjänstpersonalen glada, men tyvärr är det ju mer regel än undantag inom konsumentinriktad distanshandel idag.
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
M maria01 skrev:
tror du unga ofta studenter drömmer om att jobba kundtjänst
Nej det tror jag absolut inte. Jag tror att det är väldigt många, unga som gamla, som har ett annat jobb än drömjobbet och sköter det på ett acceptabelt sätt.
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
M maria01 skrev:
med din profil bild skulle jag tro att du var på min sida anonymous?
Guy Fawkes masken fanns innan Anonymous :).

För övrigt tror jag inte att Anonymous hade varit på kundtjänst sida med ett företag som försöker lura och bedra kunder, snarare andra sidan :)
 
  • Gilla
  • Haha
Chippe och 2 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Guy Fawkes masken fanns innan Anonymous :).

För övrigt tror jag inte att Anonymous hade varit på kundtjänst sida med ett företag som försöker lura och bedra kunder, snarare andra sidan :)
men jag tror inte Anonymous vill hänga ut unga flickor och pojkar med namn

jag mins en av tjerna på där jag jobba som fick samtal från en kund till sin privata telefon
 
M maria01 skrev:
men jag tror inte Anonymous vill hänga ut unga flickor och pojkar med namn

jag mins en av tjerna på där jag jobba som fick samtal från en kund till sin privata telefon
Hänga ut? Det är väll ingen som tvingat dem att jobba där? Du tyckte innan att Byggmax kunder får skylla sig själv att de handlar där.

Om det är någon som ska skylla sig själv är det väll Byggmax kundtjänst-anställda om de inte klarar av att presentera sig eller ta emot klagomål……..
 
  • Gilla
Chippe och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Hänga ut? Det är väll ingen som tvingat dem att jobba där? Du tyckte innan att Byggmax kunder får skylla sig själv att de handlar där.

Om det är någon som ska skylla sig själv är det väll Byggmax kundtjänst-anställda om de inte klarar av att presentera sig eller ta emot klagomål……..
har du hört talas om eniro hem adress privat mobilnummer allt från ett namn

jag kan förstå om man bor på platser där det inte finns ett alternativ till byggmax men chippe bor i stockholm då är man inte tvungen att handla oss dom bara efter alla 1000 tals negativa inlägg på byggahus
 
  • Haha
Ramnemark
  • Laddar…
Men de är väl inte svårare än att de använder ett alias som både får det att framstå artigare samt att det går att ha nån form av kontinuitet i vem man pratar med tidigare. Det finns inget som säger att de behöver använda sitt riktiga namn.
 
V VLJ skrev:
Det finns inget som säger att de behöver använda sitt riktiga namn.
Nej inget bortsett från allmänt hyfs då.
 
C
Vanligtvis presenterar sig kundtjänst med förnamn och inte fullständigt namn.
 
  • Gilla
paralun och 1 till
  • Laddar…
C Chippe skrev:
Vanligtvis presenterar sig kundtjänst med förnamn och inte fullständigt namn.
Byggmax är ju värdelösa. För mig syns problemet vara att byggmax bedriver e-handel där man från byggmax sida inte tar något ansvar utan låter leverantörerna härja runt med kunderna.

Men om jag köper från byggmax vem är ansvarig. Jag anser att byggmax har ansvar mot mig eftersom jag handlat av byggmax och inte bröderna johanssons skitfabrik i skåne som tillverkar skeva dörrar och trakasserar kunder genom att vägra reklamationer.

Så värdelöst man blir hanterad av speciellt pia hos byggmax och av deras leverantör johamssons dörrfabrik med 16 mm skeva dörrblad som man vägrar ta ansvar för.
 
C
N Nils2018 skrev:
Byggmax är ju värdelösa. För mig syns problemet vara att byggmax bedriver e-handel där man från byggmax sida inte tar något ansvar utan låter leverantörerna härja runt med kunderna.

Men om jag köper från byggmax vem är ansvarig. Jag anser att byggmax har ansvar mot mig eftersom jag handlat av byggmax och inte bröderna johanssons skitfabrik i skåne som tillverkar skeva dörrar och trakasserar kunder genom att vägra reklamationer.

Så värdelöst man blir hanterad av speciellt pia hos byggmax och av deras leverantör johamssons dörrfabrik med 16 mm skeva dörrblad som man vägrar ta ansvar för.
Helt korrekt, det är Byggmax ansvar gentemot kunden, något de kämpar hårt med att inte ta. Det måste var deras strategi att försöka skjuta ansvar på leverantör eller tillverkare samt att de medvetet låter ärenden dröja för att trötta ut kunden för jag har verkligen svårt att se att reklamationsärenden, återbetalning etc ska ta månader.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.