Hej på er!
Jag har ett smärre problem…har flyttat till en äldre lägenhet byggår 1946 & där har man lagt nya golv på befintliga golv…vilket gör att allt utrymme som fanns UNDER dörrarna är väck…knappt gruskorn får plats ibland- MEN nu till min fråga…

Bilderna visar min badrumsdörr & jag vill ha en vanlig TUNN matta i hallen utanför…men det finns ingen möjlighet om jag inte tar bort en bit på dörren…golvet skulle ändå må bra av det…då det repas av dörren i sig!

Vet/har ni erfarenhet av vad som döljer sig i dessa dörrar?! Här har dom ju satt i en ventil oxå…men jag vill ta bort ca 1cm i underkant.

• Badrumsdörr i lägenhet från 1946 med ventilation, golvet syns delvis. Fråga om att kapa dörrens underkant för att få plats med matta i hallen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en badrumsdörr med gångjärn och en synlig ventil. Dörren är i behov av justering på grund av höjdproblem med golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det finns en ram runt i dörren och borra med en borr på undersidan in i dörren, sen tar du en ståltråd och gör en liten krok på, kör in den i hålet och hacka fast, nu kan du mäta hur tjock ramen är och se hur mycket du kan kapa. Inte mer än 10 går nog, gärna så snålt som möjligt.

J jonaserik skrev:
Det finns en ram runt i dörren och borra med en borr på undersidan in i dörren, sen tar du en ståltråd och gör en liten krok på, kör in den i hålet och hacka fast, nu kan du mäta hur tjock ramen är och se hur mycket du kan kapa. Inte mer än 10 går nog, gärna så snålt som möjligt.
Aah, smart- Tack!! 😊 Aldrig öppnat en sån här dörr innan…😎
Får jag bort 5mm så är jag överlycklig!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.