Hallå!

Jag och min sambo har flyttat till en äldre lägenhet där vi har förrådet inne i lägenheten, alltså inte i källare eller på vinden som dom flesta har, utan det är ett separat förråd inne i lägenheten.

Vi använder oss av det dagligen och nu under vintern så måste vi försöka hitta ett värmeelement eller olje elementet som kan värma upp detta förråd.
Det som blir lite av ett problem är att det är väldigt väldigt dåligt isolerat och därför behöver vi något som ändå fungerar för ett kallförråd.
Har ni några tips så tar vi gärna emot allt ni vet och kan! 🙏

Hur ser planlösningen ut?

Hur stort är förrådet?

Hur kallt räknar ni med att förrådet blir om ingen extra värme tillförs?

Demmpa Demmpa skrev:
Hur ser planlösningen ut?

Hur stort är förrådet?

Hur kallt räknar ni med att förrådet blir om ingen extra värme tillförs?
Avlångt förråd, vet inte exakta kvadratmeterna men kan väl tippa på mellan 15-17kvm.

Vi vet inte exakt hur kallt det skulle kunna bli, vi bor uppåt i landet så det kanske blir 0 grader där inne, eller kanske även några minusgrader beroende på hur kallt det är ute, men vi har ingen aning tyvärr..

E Erica_r skrev:
Hallå!

Jag och min sambo har flyttat till en äldre lägenhet där vi har förrådet inne i lägenheten, alltså inte i källare eller på vinden som dom flesta har, utan det är ett separat förråd inne i lägenheten.

Vi använder oss av det dagligen och nu under vintern så måste vi försöka hitta ett värmeelement eller olje elementet som kan värma upp detta förråd.
Det som blir lite av ett problem är att det är väldigt väldigt dåligt isolerat och därför behöver vi något som ändå fungerar för ett kallförråd.
Har ni några tips så tar vi gärna emot allt ni vet och kan! 🙏
Är det oisolerat blir det riktigt dyrt att försöka hålla uppvärmt! Åtminstone om det är ni själva som ska betala. Sätt dit en termometer snarast så att ni kan mäta temperaturen.

J Josth skrev:
Är det oisolerat blir det riktigt dyrt att försöka hålla uppvärmt! Åtminstone om det är ni själva som ska betala. Sätt dit en termometer snarast så att ni kan mäta temperaturen.
Absolut, jag sätter dit en termometer på stört för att se hur kallt det är!

Bra! Låter lite som i gamla hus där vlndsvåningen kunde vara bara inredd med en liten lägenhet och isolerad till halva ytan. Resten var kallvind. Tycker ni ska ta dit en snickare och fråga om vad kostar att få förrådet någorlunda isolerat.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.