Hej!
Jag skulle behöva hjälpa att identifiera detta vägguttag då petskyddet spruckit så att inga kontakter går att sätta i.

Troligtvis är det någon Ikea produkt från ca 2015 då köket renoverades då och resterande produkter i köket är ikea.

Vägguttaget är helt slätt på framsidan och blankt svart.

• Svart, blänkande vägguttag med två uttag, ej kompatibla på grund av trasigt petskydd, monterat på vit kakelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svart, blänkande vägguttag med två uttag, med sprucket petskydd. Eventuellt Ikea-produkt från cirka 2015.
    Skapa konto
  • Svart blankt vägguttag utan petskydd, monterat på vit kakelvägg. Möjligen en Ikea-produkt från ca 2015 med skadat skydd.
    Skapa konto
IKEA har väl aldrig haft eluttag i sortimentet?
Ingen märkning på grejerna?

IKEA har väl aldrig sålt vägguttag ?

Här har det brukats våld för att få i stickproppen så jordblecket har böjts helt
Nära bild på ett vägguttag med synligt böjt jordbleck, tecken på tidigare kraftigt användande för inkoppling av stickpropp.
Skapa konto

• Wow
Panor82
  • Laddar…
K Kane skrev:
IKEA har väl aldrig haft eluttag i sortimentet?
Ingen märkning på grejerna?
Okej det hade jag inte koll på, köpte lägenheten runt 2018 så inte jag som genomfört renoveringen.

Tyvärr ingen märkning på "skalet" när jag monterade bort det

Kan du inte bara bända av petskyddet och sätta tillbaka ? Med djup brunn lär du aldrig nå in dit ändå, dessutom inte på barnhöjd om det är ovan bänk.

T theodorsjolund skrev:
Okej det hade jag inte koll på, köpte lägenheten runt 2018 så inte jag som genomfört renoveringen.

Tyvärr ingen märkning på "skalet" när jag monterade bort det
Köp nytt istället hela uttaget ser ju gammalt ut. Går ju inte att köpa bara utsidan ( plastbiten) utan hela uttaget måste köpas

• Gilla
theodorsjolund och 1 till
  • Laddar…
O
T theodorsjolund skrev:
Hej!
Jag skulle behöva hjälpa att identifiera detta vägguttag då petskyddet spruckit så att inga kontakter går att sätta i.
Där du har störst chans att hitta text som beskriver varumärke eller model är på baksidan av själva uttaget. Det vill säga att du behöver bryta strömmen och skruva loss uttaget på sista bilden och vända på det.

• Gilla
theodorsjolund och 1 till
  • Laddar…
I InsidersUnited skrev:
Kan du inte bara bända av petskyddet och sätta tillbaka ? Med djup brunn lär du aldrig nå in dit ändå, dessutom inte på barnhöjd om det är ovan bänk.
Jo det skulle vara ett alternativ om det inte var så att jag slängt det pga att det var väldigt flottigt och sprucket på baksidan 🙂

O Oldfart skrev:
Där du har störst chans att hitta text som beskriver varumärke eller model är på baksidan av själva uttaget. Det vill säga att du behöver bryta strömmen och skruva loss uttaget på sista bilden och vända på det.
Yes, tackar då får jag kolla på det

D Dilato skrev:
IKEA har väl aldrig sålt vägguttag ?

Här har det brukats våld för att få i stickproppen så jordblecket har böjts helt
[bild]
Jo det är bara 1 av alla "små fel" som dykt upp med tiden på denna renoveringen. Sparklisten är uppsatt med någon som saknar både synvinkel och ögonmått

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.