Hej! Innan jag börjar såga i väggskivan så tänkte jag kolla här om det är något man ska tänka på? Vet ju aldrig vad för tok man hittade på på 60-talet och lade till i materialet (asbest, bly eller radioaktivt avfall 😀)
Det är mer eller mindre en *riktigt* usel spånskiva, utan mer spännande tillsatser än så.
Absolut inget brandskydd eller annat som skulle kunna vara kreativa val av kemikalier, utan mestadels billigast möjliga svenska råvaror...
Även om tidsperioden var känd för blandade "intressanta" lösningar så har jag inte hört något om just det kring Tretex.
Däremot är ju damm aldrig nyttigt att andas in och Tretex väldigt sällan rätt val av byggmaterial.
Absolut inget brandskydd eller annat som skulle kunna vara kreativa val av kemikalier, utan mestadels billigast möjliga svenska råvaror...
Även om tidsperioden var känd för blandade "intressanta" lösningar så har jag inte hört något om just det kring Tretex.
Däremot är ju damm aldrig nyttigt att andas in och Tretex väldigt sällan rätt val av byggmaterial.
Liknande trådar
-
Äldre köksinredning, förmodligen 1950-60-tal, finns i Halmstad
Säljes, Uthyres & Skänkes -
'Hittar inget'' på frågan: ''finns eforderliga bygglov'' ?
Bygglov -
Finns det "kulventiler" för avlopp?
Vatten & Avlopp -
Vad är detta för rör i mitt badrum och finns risk för fuktskador?
Badrum -
Varför finns det ett 40-option på armeringsdistanserna?
Grund & Markarbeten