Hej!
Ska ge mig på att byta blandare i tvättstugan, men blir inte klok på vad det är för kopplingar och vad jag behöver köpa. Har ingen separat avstängning till dessa o har en bit till närmsta varuhus så har i princip ett försök o få det rätt om jag inte ska stå utan vatten ett bra tag.
Har bytt kranar förut men då har det varit vanliga klämringskopplingar, men här ser det ju ut att vara två muttrar?
Tacksam för hjälp
/Rickard
Ska ge mig på att byta blandare i tvättstugan, men blir inte klok på vad det är för kopplingar och vad jag behöver köpa. Har ingen separat avstängning till dessa o har en bit till närmsta varuhus så har i princip ett försök o få det rätt om jag inte ska stå utan vatten ett bra tag.
Har bytt kranar förut men då har det varit vanliga klämringskopplingar, men här ser det ju ut att vara två muttrar?
Tacksam för hjälp
/Rickard
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västernorrland
· 10 959 inlägg
Det där är väl tiden före slangar och slätändar och enklast är nog att utgå från röret som kommer från undersidan och skaffa grejer till det. Det kan ju dock bli så att slangen då blir för kort men det får man väl mäta innan......