Hej,

Har någon koll vad oljudet från min torktumlare kan vara? Se bifogad film.

Är på gång att beställa felsökning av Mieles servicepartner, men är det kanske något simpelt man kan fixa själv (utan att stå med 14 överblivna skruvar och en tumlare som sedan inte fungerar alls) så vore det ju trevligt.
 
A
F Flipar skrev:
Hej,

Har någon koll vad oljudet från min torktumlare kan vara? Se bifogad film.

Är på gång att beställa felsökning av Mieles servicepartner, men är det kanske något simpelt man kan fixa själv (utan att stå med 14 överblivna skruvar och en tumlare som sedan inte fungerar alls) så vore det ju trevligt.
med tanke på frekvensen så kan det vara tömningspumpen
 
electroluxaren skrev:
med tanke på frekvensen så kan det vara tömningspumpen
Tack för tips.

Jag öppnade maskinen och lyssnade lite närmre och det tycks komma ifrån där trumman snurrar i fronten. Pillade med en mejsel och sprayade lite silikonspray och nu verkar ljudet försvunnit, åtminstone för stunden. Jag förstår det sitter en filttätning där. Kan något hänt med denna som skapar detta ljud alltså? Är det svårt att byta filttätning? Lyckades aldrig hitta skruvarna för att få bort fronten.
 
Svårt är det väl inte, men du behöver ju plocka bort trumman.
 
F Flipar skrev:
Tack för tips.

Jag öppnade maskinen och lyssnade lite närmre och det tycks komma ifrån där trumman snurrar i fronten. Pillade med en mejsel och sprayade lite silikonspray och nu verkar ljudet försvunnit, åtminstone för stunden. Jag förstår det sitter en filttätning där. Kan något hänt med denna som skapar detta ljud alltså? Är det svårt att byta filttätning? Lyckades aldrig hitta skruvarna för att få bort fronten.
Nu vet jag inte hur Mieles maskiner är uppbyggda, men i andra märken får man gå bakifrån och lossa trumman bakåt. Börja annars ta loss toppskivan och sidorna för att se att inte frontskruvarna sitter gömda där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.