Hej! Håller på och bygger altanen och ska fösta regeln i huset. Nu visade det sig att det var lecablock som grunden var byggd på och expanderbultarna som jag testade funkade ytterst dåligt. Finns det något annat bra som sätter regeln på plats? Någon bra fasadplugg kanske? Regeln är 45mm så skulle nog behöva strax över 100mm skruv och plugg.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Okej tack för tipset! Får köpa hem några sådana och se om dom håller :)

Finns väl även fina leca skruv idag. Inget jag andvänt själv men värt o kolla upp ka ske

• Gilla
RoBo
  • Laddar…
Lecaskruv sitter som berget!

• Gilla
Nils82
  • Laddar…
Biltemas kemankare fungerar säkert också om inte skruvarna skulle fungera, men lecaskruv fungerar säkert

Jag satte 8m bärlina i grunden förra våren, det var leca. Testade först med fasadplugg men var inte helt nöjd.. 140mm lecaskruv blev bättre, varenda skruv drog åt otroligt bra!

• Gilla
Nils82
  • Laddar…
Jag körde på hiltis. Dom drog riktigt bra

• Gilla
tonymoork
  • Laddar…
Fischer fasadplugg 135 mm funkar

Jag testade dom i mina lecablock, drog ingenting :/

Dom som jag frågade om eller de som andy78 tipsade om?

Lexaskruv är ju helt klart bäst för applikationen, bara man inte drar för hårt. Fasadplugg fungerar om man väljer en kvalitetsmodell och borrar man rätt storlek. De på bilderna från byggmax ovan liknar mer spikplugg till utseendet.

ESSVE lättbetongskruv har jag använt med bra resultat. Ingen förborrning krävs, möjligtvis i ändarna på regeln. Sen är det viktigt att sluta dra när skruven har bottnat. Fortsätter man så förstörs infästningen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.