Gårdagens middag:

Grillad kycklinglår, sallad med mixade grönsaker och frukter, vitlökssås på en svart tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Grillad kycklingklubba (lår?), sallad och potatissallad.
(fanns även lite nybakat bröd)

Efterrätt på tallrik, kanske äppelpaj med smuligt täcke, serveras inomhus, matfotografering, grått porslin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Äpple (första egna för året!) med kanel och frasigt täcke… serverades med vaniljglass (ligger under)
 
  • Gilla
  • Älska
GladanS och 6 till
  • Laddar…
Vildsvinskotlett med potatisgratäng och smörstekta kantareller
Dryck till detta, ett väldigt gott spanskt vin, Miguel Torres Mas de la Rosa.
Mycket lyckad söndagsmiddag för mig och min fru 😊
 
  • Middagsdukning med kött, sås, vin och svamp, i ett hemtrevligt kök.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
GladanS och 9 till
  • Laddar…
Fint bord. Rose från Mio?
 
Storsockret Storsockret skrev:
Nå nu ska du inte va sån, den va fin på sitt eget vis 😂

[bild]
🤪🤪 grymt fin ju 🤣
Men vad gör du för deg till pizzan som du lyckades perfekt med? 😋
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Gårdagens ugnspannkaka med zucchini och soltorkade tomater och fetaost. Levde inte riktigt upp till förväntningarna 🤷‍♂️
Mättande iaf när man kom hem i kvällningen efter torsk i Degerfors 🥴
 
  • Gräddad grönsakspaj i ugnspanna bredvid vattenkokare på köksbänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Oskick
  • Laddar…
Storsockret
  • Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Gårdagens ugnspannkaka med zucchini och soltorkade tomater och fetaost. Levde inte riktigt upp till förväntningarna 🤷‍♂️
Mättande iaf när man kom hem i kvällningen efter torsk i Degerfors 🥴
Ny beställning från Ica buffe? :D (har för mig att det var där jag såg det)
Hade funderat på den själv, vad tyckte du saknades?

Jag hade funderat på att ha lite äppelskivor i också.. för lite syra och sötma..
 
Snigla Snigla skrev:
Ny beställning från Ica buffe? :D (har för mig att det var där jag såg det)
Hade funderat på den själv, vad tyckte du saknades?

Jag hade funderat på att ha lite äppelskivor i också.. för lite syra och sötma..
Helt rätt! Lite mer kryddning, ändå tog jag lite extra svartpeppar. Inte heller så lätt och fluffig, men är lite ovan vid just ugnspannkaka så det kan bero på det.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Detta receptet använder jag nu:

[länk]

Fick tipset av syrran som varit bagare, när jag beklagade mig hur svårt det var att då ut degen till en pizza :)
Kör liknande här.
1kg mjöl, 6,5dl vatten ingen olja dock och väldigt lite jäst. 👍
 
Storsockret Storsockret skrev:
Detta receptet använder jag nu:

[länk]

Fick tipset av syrran som varit bagare, när jag beklagade mig hur svårt det var att då ut degen till en pizza :)
Påminner en del om ett recept jag bruka använda men detta ska jag prova till nästa bak 👍😋
 
Asiatisk hetta 🔥
Koreanska biffar med chilisvamp och gröna blad, ris. Ska egentligen vara gochujang men ersatte med sriracha och honung.
 
  • En tallrik med ris, två köttbullar, salladsblad och sås, bestick, ett glas dryck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Roga1337 och 7 till
  • Laddar…
Dagens lunch var rester av kasslergratängen vi åt häromdagen.

En skål med kyckling i röd sås, kokt potatis och blandad grönsallad. Näringsrik måltid, hemlagad, färgglad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sedan gjorde jag skåprensning.. som nu står i ugnen till dagens middag :)

Rå köttfärsblandning med grönsaker i en ugnsform klädd med bakplåtspapper, förmodligen förbereds för tillagning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det ser inte jätteaptitligt ut just nu haha.. men ja så är det ibland vid tillagningen!

Det är lite tacofärs (rest), vanlig nötfärs (rå), en halv fetaost (smulor som var kvar), 2 msk riven ost (rest), 1 squash (började bli ful, så den rensades lite o revs - ganska mycket), salt, habanerosalt, peppar, 1 ägg och 3 msk matlagningsgrädde (rest)

Så vad ska man kalla den. en påhittig köttfärslimpa? 😊.. jaja.. ska serveras med kokt potatis iaf och äppelgele med chili.. och en brun sås.. (om vi har tur så går även den inlagda gurkan att äta till.. men den har stått lite länge så det är osäkert)
 
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 7 till
  • Laddar…
Spagetti o köttfärssås med knaperstekta kantareller 😋
Åkte på en landsväg, ca 80-90 km/h förbi en liten skogsdunge och såg en intressant färg under ett träd. Slog i hejdarna, vände och åkte tillbaka, fyllde en kakburk med kantareller typ 3 meter från bilen.
 
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 5 till
  • Laddar…
En tallrik med köttfärslimpa, potatis, brun sås och inlagda gurkor på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så blev det 👌
 
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 4 till
  • Laddar…
Maria T
Snigla Snigla skrev:
Dagens lunch var rester av kasslergratängen vi åt häromdagen.

[bild]

Sedan gjorde jag skåprensning.. som nu står i ugnen till dagens middag :)

[bild]

Det ser inte jätteaptitligt ut just nu haha.. men ja så är det ibland vid tillagningen!

Det är lite tacofärs (rest), vanlig nötfärs (rå), en halv fetaost (smulor som var kvar), 2 msk riven ost (rest), 1 squash (började bli ful, så den rensades lite o revs - ganska mycket), salt, habanerosalt, peppar, 1 ägg och 3 msk matlagningsgrädde (rest)

Så vad ska man kalla den. en påhittig köttfärslimpa? 😊.. jaja.. ska serveras med kokt potatis iaf och äppelgele med chili.. och en brun sås.. (om vi har tur så går även den inlagda gurkan att äta till.. men den har stått lite länge så det är osäkert)
Älskar hittepå/skåprensningsmiddagar! Det blir ju oftast nån form av gratäng med ris, bönor eller pasta i botten, tomatkross... men ingen har nånsin klagat och jag hatar verkligen att slänga mat (händer bara om nån grönsak eller brödskiva möglat). Påhittig köttfärslimpa kan man bjuda alla på, fint namn 🤩
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.