Kramla
Kvällsmat mellan huvudstaden och Uppsala
Ett fat med asiatisk mat: sötsur kyckling, grönsaker och nötkött med nudlar. Matbord med servetter, såspåsar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett pappersmeddelande med texten "Du har något spännande framför dig." på en vit yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 7 till
  • Laddar…
Maria T
Kramla Kramla skrev:
Kvällsmat mellan huvudstaden och Uppsala
[bild]
[bild]
För att vara ett snabbmatsställe tycker jag ChopChop håller förvånansvärd hög kvalitet.
Då jag har ett ChopChop nära där jag bor, och har Karma-appen som säljer mat med kort bäst-före-datum, i butik men även vissa restauranger, så kan jag många gånger köpa hem Kyckling Thai och Kyckling Peanut (minns inte exakt rätternas namn) till halva priset för det var gårdagens. Som jag sagt tidigare, jag gillar inte att slänga mat och tar gärna tillvara på det som de nära butikerna och restaurangerna säljer, om det passar oss för tillfället.
 
  • Gilla
GladanS och 3 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
För att vara ett snabbmatsställe tycker jag ChopChop håller förvånansvärd hög kvalitet.
Då jag har ett ChopChop nära där jag bor, och har Karma-appen som säljer mat med kort bäst-före-datum, i butik men även vissa restauranger, så kan jag många gånger köpa hem Kyckling Thai och Kyckling Peanut (minns inte exakt rätternas namn) till halva priset för det var gårdagens. Som jag sagt tidigare, jag gillar inte att slänga mat och tar gärna tillvara på det som de nära butikerna och restaurangerna säljer, om det passar oss för tillfället.
ChopChop Borlänge börjar servera sushi idag. 😍
Säkert inte lika bra som de dedikerade ställena men.. Ett bra komplement.

Har någon här testat sushin på ChopChop?
 
Maria T
FredrikR FredrikR skrev:
ChopChop Borlänge börjar servera sushi idag. 😍
Säkert inte lika bra som de dedikerade ställena men.. Ett bra komplement.

Har någon här testat sushin på ChopChop?
Inte jag, än ska jag säga, gillar deras kycklingrätter (thai, jordnöt, nåt som är starkt) men har tre andra sushiställen i samma centrum, och ett är enastående bra. Så, det kommer nog ta ett tag innan jag testar sushi från ChopChop, förresten vet jag inte ens om de har det på menyn här... återkommer

Edit: just kollat på ChopChop nära mig, de har sushi trots att det finns två sushi takeout, en Sushi Yama (Ok, men inte helt hundra) och en pub (ja!) i centrum som serverar grymt god sushi, väntetid kan bli lång fredag och lördag.
 
  • Gilla
  • Älska
Kramla och 2 till
  • Laddar…
E
FredrikR FredrikR skrev:
ChopChop Borlänge börjar servera sushi idag. 😍
Säkert inte lika bra som de dedikerade ställena men.. Ett bra komplement.

Har någon här testat sushin på ChopChop?
Alla sushi är samma. Enda skillnad är hur ristmet pressas. Den på chop chop kan vara mästare. Det är inte så svårt. Behövs bara en vass kniv. Bra peppar rot med stake i. Flambe får inte göras med Bután brännare. Chili mayyo. Teri Jaki. Inger Fära. Åter kom med betyg.
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Kramla Kramla skrev:
Kvällsmat mellan huvudstaden och Uppsala
Har du en lite mer detaljerad position? 😀
 
  • Gilla
Kramla
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Inte jag, än ska jag säga, gillar deras kycklingrätter (thai, jordnöt, nåt som är starkt) men har tre andra sushiställen i samma centrum, och ett är enastående bra. Så, det kommer nog ta ett tag innan jag testar sushi från ChopChop, förresten vet jag inte ens om de har det på menyn här... återkommer

Edit: just kollat på ChopChop nära mig, de har sushi trots att det finns två sushi takeout, en Sushi Yama (Ok, men inte helt hundra) och en pub (ja!) i centrum som serverar grymt god sushi, väntetid kan bli lång fredag och lördag.
Orange och Spicy lime är två favoriter här.
Bra innan men bättre efter att jag tipset att pressa limen över kycklingen. 😋
Yakuniku är inte dumt heller men jag saknar Teriyakilaxen.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Har du en lite mer detaljerad position? 😀
Rosersberg?
 
  • Gilla
Kramla och 1 till
  • Laddar…
Maria T
E El-Löken66 skrev:
Alla sushi är samma. Enda skillnad är hur ristmet pressas. Den på chop chop kan vara mästare. Det är inte så svårt. Behövs bara en vass kniv. Bra peppar rot med stake i. Flambe får inte göras med Bután brännare. Chili mayyo. Teri Jaki. Inger Fära. Åter kom med betyg.
Nej, kan inte säga det är samma kvalitet på de fyra ställen som jag har att välja mellan nära mig. Om du skulle råka ha vägarna förbi där jag bor, strax söder om Farsta, så vill jag gladeligen bjuda dig på sushi till lunch från det ställe jag tycker är bäst. Inte för att jag är en dryg typ, det är jag inte, utan för att jag tycker det är kul att möta människor.
Sen skulle du säkert få smaka så mycket bättre sushi om du lunchar eller dinerar i någon av de fantastiska restauranger som finns i Stockholms city, men där är sällan jag.
Erbjudandet kvarstår @El-Löken66 tills du säger "äsch strunt samma".
 
  • Älska
El-Löken66
  • Laddar…
Maria T
FredrikR FredrikR skrev:
Orange och Spicy lime är två favoriter här.
Bra innan men bättre efter att jag tipset att pressa limen över kycklingen. 😋
Yakuniku är inte dumt heller men jag saknar Teriyakilaxen.
Ja, glömde Yakunikun, den är bra! De andra måste jag testa, har tyvärr aldrig sett dem till lägre pris (eller i Karma-appen) men ska absolut testa, jag gillar det mesta som innehåller apelsin.
 
  • Älska
El-Löken66 och 1 till
  • Laddar…
Kramla
Alfredo Alfredo skrev:
Har du en lite mer detaljerad position? 😀
E4 Rosersberg, tanken var att äta väl tillbaka i Uppsala men dotter o jag var så hungriga efter vår roadtrip till Sthlm 😋
Satellitbild över Stockholm med omnejd, markerat område nära Märsta och Rosersberg, vägar och vatten synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


edit: bild
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
E
Maria T Maria T skrev:
Nej, kan inte säga det är samma kvalitet på de fyra ställen som jag har att välja mellan nära mig. Om du skulle råka ha vägarna förbi där jag bor, strax söder om Farsta, så vill jag gladeligen bjuda dig på sushi till lunch från det ställe jag tycker är bäst. Inte för att jag är en dryg typ, det är jag inte, utan för att jag tycker det är kul att möta människor.
Sen skulle du säkert få smaka så mycket bättre sushi om du lunchar eller dinerar i någon av de fantastiska restauranger som finns i Stockholms city, men där är sällan jag.
Erbjudandet kvarstår @El-Löken66 tills du säger "äsch strunt samma".
Tänk om alla på detta form vore så om tänk samma som du. Jag sparar biljetten, antar Farsta ligger nära Tensta.

Det som kanske vore gott: kål grillad sushi. Tänker jag.

Till baka till trådens tema. Har inte löst mer än rubriken. Så jag antar det handlar om vad vi ska äta i morgon.

Beror lite på väder. Men kanske en bej kån sallad eller lök soppa.
 
E El-Löken66 skrev:
Alla sushi är samma. Enda skillnad är hur ristmet pressas. Den på chop chop kan vara mästare. Det är inte så svårt. Behövs bara en vass kniv. Bra peppar rot med stake i. Flambe får inte göras med Bután brännare. Chili mayyo. Teri Jaki. Inger Fära. Åter kom med betyg.

Å herrejösses. 😫
 
  • Gilla
  • Haha
AndersMalmgren och 2 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Å herrejösses. 😫
Kanske inte rätt person att kritisera efter din fadäs med att inte se skillnad på dashi och soja 🤣
 
E
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Kanske inte rätt person att kritisera efter din fadäs med att inte se skillnad på dashi och soja 🤣
Vad menar du? Vad är Dashy?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.