Magnus Filip skrev:
fint, men det där ser inte ut som Sushi, översta bilden
Okej? Bara maki är sushi för dig eller?
 
A
nino nino skrev:
Jag skulle ta röd, för den tycker jag är godast

Det heter väl paprika?
Sen finns det spetspaprika, snack
ok
 
A
Vad är det du har ätit? Ser exotiskt ut För inte är det sushi

Sushien är japansk maträtt bestående av kokt rundkornigt ris som smaksätts med en vinägerblandning och kombineras med andra ingredienser, vanligen fisk (rå eller tillagad), rom och/eller skaldjur.
 
Magnus Filip skrev:
Vad är det du har ätit? Ser exotiskt ut För inte är det sushi

Sushien är japansk maträtt bestående av kokt rundkornigt ris som smaksätts med en vinägerblandning och kombineras med andra ingredienser, vanligen fisk (rå eller tillagad), rom och/eller skaldjur.
Det är sushi.
 
A
Semlor är väl middag?
 
  • Semlor deg i en bunke med en röd slickepott.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Färska nybakade semlor på en ugnsplåt, redo för fyllning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
mexitegel och 8 till
  • Laddar…
A
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är sushi.
det är ju inget ris
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är sushi.
Sushi är smaksatt ris - Inget ris, ingen sushi.
Sen verkar en del i västerlandet ha fått för sig att sushi betyder rå fisk eller rått kött, men det är ju helt fel...
 
A
Emma242 skrev:
Semlor är väl middag?
En kollega lärde mig ett svenskt-finskt semmeltips.

Gröp ut bullen och rör i smulorna i Memma. Lägg i hålet. Hacka lite färsk apelsin ovanpå.
Sedan grädde och lock som vanligt.
Supergott tyckte jag, men andra gillade inte.

När jag var liten i Sverige och när jag bodde i USA. Både i Sverige och på svenskklubben i USA åt vi alla semlan med varm mjölk och kanel sprinklad på mjölken. Min släktingar har berättat att "alla" åt så förr.

Men idag verkar det vara tvärt om? De flesta äter den helt torr.

Krångligt värma mjölk?

Var efter jag handlat på Cederleufs konditori med min fru och käkade med varm mjölk, de kunde fixa "hetvägg" De trodde det berodde på att folk inte orkar värma mjölken, därför har det övergått till en vana att äta helt torr (eller ovana)
 
Maria T
Magnus Filip skrev:
Men idag verkar det vara tvärt om? De flesta äter den helt torr.

Krångligt värma mjölk?
Semmelätning hemma = alltid varm mjölk, om jag inte dricker kaffe till då kan jag skippa mjölken och doppa semmellocket i kaffet så lite av grädden blir kvar i kaffekoppen :love:
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
useless useless skrev:
Sushi är smaksatt ris - Inget ris, ingen sushi.
Sen verkar en del i västerlandet ha fått för sig att sushi betyder rå fisk eller rått kött, men det är ju helt fel...
Sashimi räknas ju normalt in. Eller säger du att du ska gå till en sashimiresturang om du inte bara ska äta maki?
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Eller säger du att du ska gå till en sashimiresturang om du inte bara ska äta maki?
Ja. Jag går väl inte till en pizzeria för att äta hamburgare bara för att båda är snabbmat?
 
  • Gilla
  • Älska
Turbo_Tail och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Ja. Jag går väl inte till en pizzeria för att äta hamburgare bara för att båda är snabbmat?
Analt
 
  • Haha
pmd
  • Laddar…
useless useless skrev:
Ja. Jag går väl inte till en pizzeria för att äta hamburgare bara för att båda är snabbmat?
Gå till valfritt ställe som har Omakase (avsakningsmeny / chefs table) så får du ju både sashimi, maki och nigiri.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Lunch på minako, bästa lunchsushin i Sverige

[bild]

[bild]
Den krogen jobbar inte med kvantitet… haha
 
J Jeppson skrev:
Den krogen jobbar inte med kvantitet… haha
Nej och tack fan för det. DOck var det som sagt 3 sådan portioner exclusive dessert
 
  • Wow
Jeppson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.