Hej! Efter att ha frenetiskt skrubbat trallen och låtit torka oljade jag in enligt instruktionen på förpackningen. Men resultatet känns inte kanon. Ser ut som en beläggning.

Någon kunnig som har kunskap inom detta? Måste jag göra om? Cirka 80m2 så inget jättekul jobb 😅 hade jag behövt slipa? Trallen är 2 år gammal så kändes overkill…

Efter:
Närbild av trätrall med ådring och lite pudrigt vitt pulver eller frost.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trägolv utomhus med vita stolsben, textur synlig, delvis vått, selektivt fokus, oskärpa i bakgrunden.
Skapa konto

Träterrass framför röd byggnad med svart grind och fönster. Grå himmel reflekteras, inga personer synliga.
Skapa konto

Före:

Trägolv ute, vått, troligtvis regn, naturliga mönster och ådringar, detaljrik textur, diagonala linjer och knopar.
Skapa konto

Träaltan vid röd byggnad, svart växthus med växter, soligt, utomhus.
Skapa konto

Varför skulle du olja in den?

• Gilla
Jonatan79 och 2 till
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Varför skulle du olja in den?
hej! Tack för frågan. Dock söker jag svar på mina frågor ovan, tack!

Torkade du bort den överflödiga oljan?

Ofta när man skrubbar blir trätt lite luddigt och vill man ha jämt resultat måste det slipas bort innan oljning. Tittar jag på dina bilder tycker jag att det ser ut som om det har hänt. Tyvärr blir det svårt att slipa nu eftersom blandningen trä och olja sätter igen papperet fort. Är det ytor du går på kommer det snart försvinna.

Redigerat:
T topmount skrev:
Ofta när man skrubbar blir trätt lite luddigt och vill man ha jämt resultat måste det slipas bort innan oljning. Tittar jag på dina bilder tycker jag att det ser ut som om det har hänt. Tyvärr blir det svårt att slipa nu eftersom blandningen trä och olja sätter igen papperet fort. Är det ytor du går på kommer det snart försvinna.
Hej! Stort tack för tips. Låter som det du säger har hänt. Så du menar att det kanske försvinner? Vi går mycket på det.

Det är väl bara att borsta lite på det och invänta nästa regn.

raveper raveper skrev:
Det är väl bara att borsta lite på det och invänta nästa regn.
Okej - låter hoppfullt 🙌🏼

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.