Hej Forumet.
Hoppas ni har det bra i höstmörkret. Nu när vintern är på ingång på riktigt (Södra Sverige) har en bekant skickat en bild på sin panna till mig och undrar vad dessa knappar är till för.

Har ni annan nyttlig info om pannan eller vet var jag kan ladda ner manualen är detta också mer än välkommet.

Ha det fint,

• Närbild på en TMV-panna med tre knappar och två vred för temperaturinställning, omgivna av olika verktygslådor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är säkert inställningarna för när elpatronerna ska slå till och börja värma. Den ena elpatronen brukar man ställa minst 5 grader lägre än den andra så att de ej råkar slå till samtidigt. Elpatron nr 2 kommer därför mest bara att vara inkopplad då värmebehovet är väldigt stort i huset.

Här finns en manual till en liknande TMV kombipanna som kan ge vissa ledtrådar: https://professional.nibe.eu/document/Användar- och installatörshandbok/011126-1.pdf

Redigerat:
  • Gilla
svedbo
  • Laddar…
J Josth skrev:
Det är säkert inställningarna för när elpatronerna ska slå till och börja värma. Den ena elpatronen brukar man ställa minst 5 grader lägre än den andra så att de ej råkar slå till samtidigt. Elpatron nr 2 kommer därför mest bara att vara inkopplad då värmebehovet är väldigt stort i huset.

Här finns en manual till en liknande TMV kombipanna som kan ge vissa ledtrådar: [länk] och installatörshandbok/011126-1.pdf
Tack Josth för ditt svar och länk, vet du vad knapparna är till för?
/Svedbo

Knappen längst till höger med en cirkel etc. bör vara on/off för cirkulationspumpen. De andra tre knapparna gissar jag på betyder antal el-steg som är aktiverade och redo för att kunna kopplas in, men är lite osäker.

• Gilla
svedbo
  • Laddar…
J Josth skrev:
Knappen längst till höger med en cirkel etc. bör vara on/off för cirkulationspumpen. De andra tre knapparna gissar jag på betyder antal el-steg som är aktiverade och redo för att kunna kopplas in, men är lite osäker.
Ok,
Tack så mycket. önskar dig en fin dag!

Tack, önskar dig detsamma!

• Gilla
svedbo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.