Ska koppla in en Yttran blandare från Ikea och fick med denna pryl och instruktion och fattar inte vad den är till för?
Verkar inte vara en storlekskonverter och jag tolkar det som att den ska sitta på just kall vatten men varför just kallvatten?
Och ska jag ens ha den?
Verkar inte vara en storlekskonverter och jag tolkar det som att den ska sitta på just kall vatten men varför just kallvatten?
Och ska jag ens ha den?
Det är ett löst filter samt backventil I mässingdelen. Filtret är för att skydda backventilen. Backventilen för att skydda kallvattnet mot backflöde.
Anslutningen ska vara en planände och inte en klämringsände, (om det är klämringsände så behövs planadapter, visas ej på bilden). Klämringsände skär sönder planpackningen.
Din vänstra minikulventil har planände, troligen har även den högra det men svårt att se på bilden.
Anslutningen ska vara en planände och inte en klämringsände, (om det är klämringsände så behövs planadapter, visas ej på bilden). Klämringsände skär sönder planpackningen.
Din vänstra minikulventil har planände, troligen har även den högra det men svårt att se på bilden.
Oberoende om det är planände eller klämringsände så ska backventilen monteras.
Om det är klämringsände så måste kopplingen bytas eller använda planadapter.
Eftersom kallvatten klassas som livsmedel så ska det skyddas mot backflöde.
Varmvatten är inget livsmedel.
Om det är klämringsände så måste kopplingen bytas eller använda planadapter.
Eftersom kallvatten klassas som livsmedel så ska det skyddas mot backflöde.
Varmvatten är inget livsmedel.
Liknande trådar
-
Fönster. Vad betyder denna text?
Fönster & Dörrar -
Vad betyder de inringade symbolerna på denna elritning?
El -
Hjälp mig hitta modell/instruktionsboken till denna Ikea diskmaskin
Vitvaror -
Vad betyder F i triangel på denna gamla ritningen
Byggmaterial & Byggteknik -
Vad betyder denna skylt…?
Övrigt husrelaterat