3 718 läst · 2 svar
4k läst
2 svar
Vad behöver man?
Tänkte om någon ville vara snäll och hjälpa mig med detta. Vi ska ta in priser på kakling av badrum och klinkerläggning i hall (med golvvärme) och där vill jag skriva ner vad som ska ingå. Typ flytspackel, primer och dyl...Jag har lite hum om det, men inte tvärsäker på "riktiga" namnen.
En annan korkad fråga ...När man lägger golvgips kan man lägga det hur som helst,kors och tvärs, vartefter skivorna passar eller finns det ett "system"? ???
En annan korkad fråga ...När man lägger golvgips kan man lägga det hur som helst,kors och tvärs, vartefter skivorna passar eller finns det ett "system"? ???
Det finns ett system när du lägger två lager. Skarvar och kortändar skall förskjutas. Titta på Danogips hemsida så hittar du en läggningsanvisning.Allimac skrev:
Vi brydde oss inte om att ta reda på vad som behövs, utan bad att få ett m2 pris för arbete och material exkl. kakel/klinker. Bara att specificera att det skall utföras i enlighet med branschregler för plattsättning i våtutrymmen. De flesta hantverkarna kunde ge ett vettigt förslag med det som underlag.
De vill även veta storleken på plattorna för att kunna uppskatta tidsåtgången
De vill även veta storleken på plattorna för att kunna uppskatta tidsåtgången
Liknande trådar
-
Fasadrenovering och behöver få era kloka tips
Byggmaterial & Byggteknik -
Innertak på garage till kedjehus, vad behöver jag tänka på?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Behöver jag externt motorskydd för 3-faspump i borrad brunn?
El -
Vilken reservdel behöver jag till avbrutet stift/pinne till spisvred?
Vitvaror -
Vad behöver jag för att rensa ventilationskanal?
Ventilation