Hej allihopa,
Jag har dragit cat6 och de är i ena änden ansluten till keystone. Nu har jag dock lite svårt att förstå vad jag behöver för att ansluta den till routern. Routern är till mobil internet:( men jag hoppas få fiber någon gång.

Tänkte kanske någon keystonehållare med massor keystone adapter och korta kablar till någon grey som kan ta emot fler kablar än routern?
Nätverksinstallation med Cat6-kabel, keystone och eluttag i ett skåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag blir jättetacksam om någon kan hjälpa mig få fram vilka grejer jag bör skaffa för att få det snyggt och fungerande.

Bästa svaret

boschkenta
Låter som att du söker en patchpanel, och patchkablar, och en switch.

Du kopplar dina dragna kablar i baksidan panelen och sätter korta cat6 patchkablar mellan den och en switch. Sedan en kabel mellan switchen och din router. Och så varde internet :)

Det är enligt mig den enklaste metoden och vad jag gjorde hemma, men finns säkert fler lösningar!

• Gilla
martin.sveg och 5 till
  • Laddar…
beroende på vilken kabeltyp det är kan det ju räcka att bara kontaktera dom sätta i en switch ochs en koppla in switchen i routern.

Det går att sätta kontakter direkt på en installationskabel men det är inte rätt och lite mer känsligt men det är vad jag gjort hemma av ren lathet istället för att sätta upp en patchpanel och göra det rätt.

• Gilla
Zakalwe och 1 till
  • Laddar…
boschkenta boschkenta skrev:
Låter som att du söker en patchpanel, och patchkablar, och en switch.

Du kopplar dina dragna kablar i baksidan panelen och sätter korta cat6 patchkablar mellan den och en switch. Sedan en kabel mellan switchen och din router. Och så varde internet :)

Det är enligt mig den enklaste metoden och vad jag gjorde hemma, men finns säkert fler lösningar!
Precis så gör man, och gjorde jag.

• Gilla
J Vos och 1 till
  • Laddar…
D Drosen skrev:
Precis så gör man, och gjorde jag.
Samma lösning här hemma också, ett Ikea skåp bakom källartrappen.

Panel från Kjell&co, ett tips kan vara att inte köpa kroneverktyg i plast utan lägga på nån krona och köpa ett lite seriösare.

• Gilla
J Vos och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
J Vos och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.