Jag uppskattade hur lång tid det tar att göra bytet och dra kabel, inte vad det kommer stå på fakturan...:)
 
F
MathiasS MathiasS skrev:
Jag uppskattade hur lång tid det tar att göra bytet och dra kabel, inte vad det kommer stå på fakturan...:)
jag gör samma sak, sen dubblar jag.
 
F fsn skrev:
Fegis... ;) men det var ju ändå en jäkla tur att jag tjatade på att den skulle inspekteras. En annan sak som i sammanhanget är bra är ju att det är en glasfiberbalja. Om TS letar upp en komplett lampa med balja Som är lika stor eller större (alla är väl i praktiken lika stora??) OCH poolen inte är motfylld just där så är det troligtvis rena nöjet att byta ut den.
Menar du att det går att ersätta just detta system (MTS) med en helt annan komplett paket? Typ nåt sånt?

https://www.gardenstore.se/lampa-kit-poolexperten-led-rgb-utv
 
MathiasS MathiasS skrev:
Fundera på var 10000 liter vatten tar vägen om det går hål.

Byt rubbet. Kan du inte få ut någon som fixar det? Det är ju gjort på en timme eller två för någon som kan.
Men hål behöver det väl inte bli om man kollar att det idag är intakt och endast missfärgat, och kanske lägger på ett lager epoxy för att vara på den säkra sidan?

Jag har bara inte tid med detta just ju och måste ha poolen fylld till nästa lördag..tänker att jag kan förstärka denna balja just nu, fylla, och sen ta och kasta ut den sen och byta mot ny till nästa säsong t ex.
 
F
Sam1981 Sam1981 skrev:
Menar du att det går att ersätta just detta system (MTS) med en helt annan komplett paket? Typ nåt sånt?

[länk]
I princip ja. Men beställ inget på nätet. Ta dig till en poolbutik och köp lampan med montage. Transformator har du ju redan. Hela Stockholm är väl fullt av bra poolbutiker?
 
F fsn skrev:
I princip ja. Men beställ inget på nätet. Ta dig till en poolbutik och köp lampan med montage. Transformator har du ju redan. Hela Stockholm är väl fullt av bra poolbutiker?
Yes, har folkpool här.

Men de har inga egna tekniker utan hänvisade till partners, och de hade inte tid just denna vecka.
 
F
Sam1981 Sam1981 skrev:
Men hål behöver det väl inte bli om man kollar att det idag är intakt och endast missfärgat, och kanske lägger på ett lager epoxy för att vara på den säkra sidan?

Jag har bara inte tid med detta just ju och måste ha poolen fylld till nästa lördag..tänker att jag kan förstärka denna balja just nu, fylla, och sen ta och kasta ut den sen och byta mot ny till nästa säsong t ex.
jag skulle mycket hellre byta baljan än att stå där och kladda med epoxi. Mycket tveksam till hur den fäster på termoplasten? Är det ABS?
 
F fsn skrev:
jag skulle mycket hellre byta baljan än att stå där och kladda med epoxi. Mycket tveksam till hur den fäster på termoplasten? Är det ABS?
Tror det.

Det behöver inte vara just epoxy förstås
 
F
Sam1981 Sam1981 skrev:
Yes, har folkpool här.

Men de har inga egna tekniker utan hänvisade till partners, och de hade inte tid just denna vecka.
utöka letandet lite. Kollat Pool Store? Dom har egna montörer tror jag.
 
  • Gilla
Sam1981
  • Laddar…
F fsn skrev:
utöka letandet lite. Kollat Pool Store? Dom har egna montörer tror jag.
Men de har inte delarna.

Sen kostar bara baljan 2700 sek också. Otroligt.
 
F
Sam1981 Sam1981 skrev:
Men de har inte delarna.

Sen kostar bara baljan 2700 sek också. Otroligt.
för bara baljan? Var inte det komplett med ljuskälla LED? En bra märkes LED vanligt vitt kostar 7-800kr bara den.
 
...men du får ju köpa en ny komplett lampa. Inget av det man sett på bilderna är ju lämpligt att återanvända.
 
F fsn skrev:
Passar inte denna tex? [länk]
Tack för länk. Var hos Poolstore idag. De jobbar inte alls med glasfiber pooler sa de.

Vad menar du med "passar?"

Nu har jag beställt delarna så får jag ser om jag ska köra på renovering eller ej. 7200 sek, exkl lampan!

Så med tanke på priset ovan och jobbet så börjar jag luta mer åt att försegla hålet och satsa på utanpåliggande lampor för belysning. Fick råd från Folkpool support att lägga på en glasfiberskiva och limma med silicon.

Fick även denna lösning av amerikansk kontakt.

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.