hej,
Nämner ej tillverkare än så länge.
Inne på andra omgången bänkskiva från fabrik.
Ska det se ut såhär?
Förra skivorna var likadana...
Framför allt; varför väljer dom att lägga skarven som dom gjort?!
Tacksam för inspel...
Nämner ej tillverkare än så länge.
Inne på andra omgången bänkskiva från fabrik.
Ska det se ut såhär?
Förra skivorna var likadana...
Framför allt; varför väljer dom att lägga skarven som dom gjort?!
Tacksam för inspel...
Vore väl bra om du nämner tillverkare. Verkar vilja utföra avancerade lösningar men sakna kompetens och/eller nödvändig underhållen utrustning.
Väljer man denna lösning måste skarven bli trådfin, jämn och nästan osynlig
Detta platsar verkligen i ”skämshörnan”.
Väljer man denna lösning måste skarven bli trådfin, jämn och nästan osynlig
Detta platsar verkligen i ”skämshörnan”.
hscn skrev:
Electrolux Sentens.
Säljaren är kanonbra!, tillmötesgående och försöker verkligen göra sitt yttersta för att jag som kund ska få bra leverans.
Men fabriken verkar ha en fel uppfattning hur man tillverkar en bra laminatbänkskiva.
För att du valt rundad framkant, och att även kortsidan ska vara rundad.
Skivorna görs (förmodligen) på löpmeter, och kapas i standardlängder, med rundning bara i framkant.
Vore enklare att bara sätta en kantlist på kortsidan.
Skivorna görs (förmodligen) på löpmeter, och kapas i standardlängder, med rundning bara i framkant.
Vore enklare att bara sätta en kantlist på kortsidan.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 268 inlägg
Renoverare
· Skåne
· 8 523 inlägg
J Joh_81 skrev:
Instämmer verkligen...
Även den enda anledningen jag kan se är att ni valt att ni vill ha rundad kant även på kortsidan.
Dock har jag med 15år i köksbranschen aldrig varit med om detta utan man brukar nöja sig med raksågad och kantlist på kortsidan.
Bortsett från att det är i kanten, en vanlig hörnskarv görs ju ofta på samma sätt med samma jigg som man använt här för att fräsa skivorna. Det ska inte bli så där fult, dessutom ser färgpassningen ut att vara dålig. Inte acceptabelt tycker jag.