Automower 220AC som inte lämnar laddstationen?

Är det någon som har ett tips på vad som kan vara galet?

Skapade själv ett avbrott när jag råkade gräva av slingan i samband med att vi plockade bort några Tujor men efter att ha lagat brottet (grön signal i laddstationen) samt återigen ”parat ihop” klippare & laddstation (genom att byta kod) så vill inte klipparen lämna laddstationen!

Någon som har några tips eller vet om man kan göra en total reset av robot:en?

Mvh

Henrik

Historik för felet - började problemet direkt efter att du hade grävt av slingan?

Om du manuellt ställer klipparen på gräsmattan, klipper den då och går hem och laddar därefter?
Har du kollat klockan att den går rätt och timerinställningarna är korrekta?

Om allt detta är OK, så kan det utebliven start beror på att den inte anser batteriet vara fulladdat.
Ålder på batteriet?

E etompau skrev:
Historik för felet - började problemet direkt efter att du hade grävt av slingan?

Om du manuellt ställer klipparen på gräsmattan, klipper den då och går hem och laddar därefter?
Har du kollat klockan att den går rätt och timerinställningarna är korrekta?

Om allt detta är OK, så kan det utebliven start beror på att den inte anser batteriet vara fulladdat.
Ålder på batteriet?
Batteriet är nyligen bytt (slutet av september).

Ska dock kolla vad som händer om jag placerar ut den på gräsmattan samt kolla klockan.

Börjar även misstänkta att den inte får laddning i dockningsstationen?

Lyser lampan på laddaren?
Lyser om slingan är hel, annars är den släkt.

Om en AM220 inte lämnar laddaren så blir den inte färdigladdad, annars skulle den backa ut och vänta på signal. Hos mig beror oftast detta på dålig kontakt i laddblecken. Jag har slipat av av dessa lite lätt med fint sandpapper ett par gånger, sedan gör 5-56 underverk för detta problem.

pacman42 pacman42 skrev:
Om en AM220 inte lämnar laddaren så blir den inte färdigladdad, annars skulle den backa ut och vänta på signal. Hos mig beror oftast detta på dålig kontakt i laddblecken. Jag har slipat av av dessa lite lätt med fint sandpapper ett par gånger, sedan gör 5-56 underverk för detta problem.
Skall testa att slipa blecken lite lätt (både på klipparen och stationen) så får vi se om trotjänaren vill göra lite vinterfint på gräsmattan innan den får vila! 😉

Kolla laddströmmen, det kan vara batteriet som gett upp också.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.