Hej,
vad är detta och kan det användas för att lufta elementet (hur isf?)
Elementet blir aldrig helt varmt, bara halva.
Det finns en ventil på den övre delen och jag har använt den för att lufta med det verkar inte räcka.
Tack på förhand!
vad är detta och kan det användas för att lufta elementet (hur isf?)
Elementet blir aldrig helt varmt, bara halva.
Det finns en ventil på den övre delen och jag har använt den för att lufta med det verkar inte räcka.
Tack på förhand!
Är elementen varma upptill och svalare nertill så är de rätt inställda.F f10l skrev:
Så har jag på mina.
Bästa svaret
Det på bilderna är returventilen, den ska stå fullt öppen om injustering finns i radiatorventilen (tilloppet), annars injusteras flödet med returventilen.
Difftemperaturen mellan framledning och returledning bör vara ca 7⁰C. Är det högre difftemperatur så är systemet felaktigt injusterat. Är det större difftemperatur så är framledningstenperaturen betydligt högre än vad den skulle behöva vara.
Luftar gör man vid överkanten av radiatorn.
Difftemperaturen mellan framledning och returledning bör vara ca 7⁰C. Är det högre difftemperatur så är systemet felaktigt injusterat. Är det större difftemperatur så är framledningstenperaturen betydligt högre än vad den skulle behöva vara.
En liten uppdatering:Demmpa skrev:Det på bilderna är returventilen, den ska stå fullt öppen om injustering finns i radiatorventilen (tilloppet), annars injusteras flödet med returventilen.
elementet var kallt igen ikväll , testade att lufta igen och mycket luft kom ut, nu är elementet varmt.
Varifrån kommer luften och kan detta orsakas av för lågt vattentryck (0,7 bar) ?