Jag undrar vad detta är för något. (Se bild)
Huset är från 01 och uppvärmning är en ny frånluftsvärmepump.

Är detta något jag behöver ha kvar eller jag kan klippa den och sätta ett täcklock?

Tacksam för svar.

• En väggmonterad, oavslutad elektrisk strömbrytare utan täckplatta på en vit vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tempgivare?
Ser ju dock ut att saknas ett lock på den där, finns väl ingen leverantör som säljer sådär fula grejer..
Kan du hitta var den är ansluten till FLVP och genom manualen då säkerställa vad det är?

Kontrollera noga så det inte är 230 V i dosan. Kan vara det om det är en rumstermostat.

Det stämmer, det har suttit ett lock på som jag tog av när vi målade.

Men frågan är om denna är "aktiv" eller om jag kan klippa trådarna och sätta hattar och täcklock.

Men jag förmodar också att detta är någon sorts av tempgivare som använts innan.

Du får kanske börja kolla i FLVP om det finns någon tempgivare ansluten och om den används. Vi har den inkopplad i vår FLVP men den används inte av pannan. Beror lite på hur resten av värmesystemet ser ut om det är vettigt eller inte.

tveksamt tveksamt skrev:
Du får kanske börja kolla i FLVP om det finns någon tempgivare ansluten och om den används. Vi har den inkopplad i vår FLVP men den används inte av pannan. Beror lite på hur resten av värmesystemet ser ut om det är vettigt eller inte.
Japp, får kolla upp det. Den får sitta kvar sålänge då. Tack!

tveksamt tveksamt skrev:
Tempgivare?
Ser ju dock ut att saknas ett lock på den där, finns väl ingen leverantör som säljer sådär fula grejer..
Kan du hitta var den är ansluten till FLVP och genom manualen då säkerställa vad det är?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.