Hej!
Jag och min sambo bytte golv för ca 1,5 år sen och vi har upptäckt att det finns något grönt pulver (luktfritt) vid en golvsockel.
Jag torkade bort det igår och idag är det tillbaka.
Jag har sett det innan men har trott att det var rester från rengöringsmedel först.
Pulvret är samma färg som Logic golvunderlag som vi la under laminatgolvet. Vi använde även fogförsegling då vi ville ha fuktspärr eftersom det är i köket.
Det låg kassa laminatgolv innan som dom förra ägarna lagt direkt på plastmatta. Vi ryckte golven och även plastmattan innan vi la de nya underlagen och laminatgolven.
Har ni någon idé på vad det kan var?
Har någon sett det innan?
mvh
Henrik
Jag och min sambo bytte golv för ca 1,5 år sen och vi har upptäckt att det finns något grönt pulver (luktfritt) vid en golvsockel.
Jag torkade bort det igår och idag är det tillbaka.
Jag har sett det innan men har trott att det var rester från rengöringsmedel först.
Pulvret är samma färg som Logic golvunderlag som vi la under laminatgolvet. Vi använde även fogförsegling då vi ville ha fuktspärr eftersom det är i köket.
Det låg kassa laminatgolv innan som dom förra ägarna lagt direkt på plastmatta. Vi ryckte golven och även plastmattan innan vi la de nya underlagen och laminatgolven.
Har ni någon idé på vad det kan var?
Har någon sett det innan?
mvh
Henrik
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 931 inlägg
Känns ju spontant som att det är undergolvet som vittrat sönder av någon anledning. Ligger foamen direkt på betongplatta?
Hej!
Har ni fått reda på vad är det för pulver? Vi har exakt samma pulver som kommer från listorna i vardagsrummet.
Mvh
Aleksandra
Har ni fått reda på vad är det för pulver? Vi har exakt samma pulver som kommer från listorna i vardagsrummet.
Mvh
Aleksandra
Hej!A Aleksandra G skrev:
dessvärre inte. Vi utgår fortfarande från att det är foamen som vittrar sönder av någon anledning. Varför vet vi inte. Konstigt nog är det enbart i köket på liten ytan. Vi bytte ändå golv i hela huset och hade foamen överallt.
Innan vi la foamen och laminaten såg vi till att rengöra rejält och så då inget grönt. Så det känns ännu mer utifrån det att det är foamen.