Börjat renovera hemma och upptäckte att det gömde sig en extra vägg vid murstocken, trodde det var en del av den men inte. Det som är markerat med röd prick på bilden, har en bild från en tidigare besiktning, då ser man brädorna som går nästan upp till yttertaket. Fyllt med sågspån ned till golvet på övre plan, upptill kan man se upp till takbjälkarna. Vad kan det vara?
 
  • vind.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • kontoret.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Expansionskärl antagligen. Det går väl en luftningsledning rakt upp genom taket från den? Eller är den urkopplad och ersatt med ett tryckexpansionskärl? Den är isolerad för att den inte ska frysa sönder.
 
Kan ha varit? Det är som sagt inget i där, förutom sågspån. Dom har haft el-panna tidigare men ersatt med bergvärme. Nu när jag har öppnat upp här, ställer det till det med några problem på vinden? Eller är det bara att isolera och inte bry sig?
 
Precis som Eld skriver så är det med 99% sannolikhet resterna efter ett utrymme för expansionskärl. Om det inte stör dig så låt det vara.
 
Nu har jag brutit upp och kollat. Det var ett gammalt expansionskärl som låg där. Tack för svaren! Det ska bli en vindslucka där nu istället då jag inte haft en tidgare. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.