Hej, jobbar på en firma som inte har så bra miljö.
Borde jag vara orolig om det ser ut så här?

• Industriellt utrymme med fläckar på betongtaket, en hängande ljusarmatur och hyllor med diverse föremål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Industriellt tak med synlig vattenskada och mögel runt lysrörsarmaturer i en arbetsmiljö.
    Skapa konto
  • Bild på en industriell lokal med mörkare områden och fläckar på ett tak med synliga bultar och en blå stålkonstruktion.
    Skapa konto
Om det är skivorna i taket du är orolig för, så sluta med det. Det är vanliga isolerskivor.

Tror han menar missfärgningarna, ser ut som läckage från taket på vissa stället. Möglar isolerskivor?

L LantbrukarN skrev:
Tror han menar missfärgningarna, ser ut som läckage från taket på vissa stället. Möglar isolerskivor?
Exakt. Där läcker in vatten när det regnar på vissa ställen. Trodde det skulle vara något som döljer isoleringen. Undrar också om det kan mögla..

Nej
T TheFabbe skrev:
Exakt. Där läcker in vatten när det regnar på vissa ställen. Trodde det skulle vara något som döljer isoleringen. Undrar också om det kan mögla..
Hade det varit min lokal hade jag sett till att åtgärda det men du behöver inte oroa dig för att det skulle vara någon fara för din hälsa. Isoleringsskivor är normalt oorgansika och möglar således inte. Sen kan det ju fastna organiskt damm i dem som möglar. Oavsett vilket är det helt ofarligt att vistas där, det är mer mögelsporer i luften i skogen än där inne, garanterat.

• Gilla
Immobil
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.