Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 822 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 822 inlägg
Du får byta själv ja.
Man köper ändå ett helt uttag så det är väl enklast att göra det så slipper du försöka hitta exakt detsamma. Har du flera likadana i rummet är det kanske mer intressant att hitta exakt rätt.
Man köper ändå ett helt uttag så det är väl enklast att göra det så slipper du försöka hitta exakt detsamma. Har du flera likadana i rummet är det kanske mer intressant att hitta exakt rätt.
Tack!Fairlane skrev:
Vi har flera likadana uttag, men enklast är om jag hittar en samma modell - du råkar inte veta (länk) vilket märke det är på bilden?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 822 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 822 inlägg
Nej, jag vet inte.
Det på inner lite om Schneider Elec6 Exxakt, men jag tycker det är för fyrkantigt.
Om du tar bort kåpan kanske det står något?
Alternativt om du tar ut hela uttaget att det står något på baksidan.
Det på inner lite om Schneider Elec6 Exxakt, men jag tycker det är för fyrkantigt.
Om du tar bort kåpan kanske det står något?
Alternativt om du tar ut hela uttaget att det står något på baksidan.
Ser ut som ett Eljo Trend, ålder 20-30 år. Få tag på en lös kåpa eller likadant uttag är inte görligt, om nu någon inte har något liggande. Blir att skaffa ett nytt uttag, och det ojordade utbudet är lite begränsat.
Exempel: https://www.elbutik.se/product.html/elko-rs-2-vags-vagguttag-utanpaliggande
Exempel: https://www.elbutik.se/product.html/elko-rs-2-vags-vagguttag-utanpaliggande
Hej!Farsta_Birgit skrev:
Uttaget ser ut att vara av ett s.k "No name" fabrikat som har marknadsförts av bl.a grossisten Malmbergs, och sålts genom Jula, Byggmax m.fl
Enklast är om man kan hitta exakt samma, eftersom ledarnas anslutningar kan variera något från fabrikat till fabrikat..Men det kan vara svårt att få tag på, eftersom dessa "No names" produkter brukar finnas under en viss tidsperiod, sedan kommer nya modeller
Du kan ju kolla hos Elbutik.se & Eldirekt om de har något som ser ut att stämma?
Och glöm inte att bryta strömmen till uttaget innan arbetet påbörjas !!