Började igår få svart damm i ena toaletten och då framförallt på toaringen. Men det förekommer även lite på handfatet.
Det dras även till mig och till toapappret verkar det som. Torkar jag inte av ringen när jag sätter mig tar det bara någon minut så har jag även i händerna och på andra ställen på kroppen. Helt sjukt...
Det går att tvätta bort med tvål och vatten och torka av med en fuktig trasa men kommer tillbaks på toaringen efter några timmar.
Vad är det? Läst lite om Häxsot men det sägs mer sitta på väggar och vara svårt att ta bort.
Det här tycks mer vara något fint damm som kanske dras till statisk laddade ytor om nu ringen är det och jag också då.
Rakt ovanför toastolen sitter en PAX fläkt som går dygnet runt i varierande hastighet om det nu skulle ha någon betydelse
Vid testtorkning på flera andra ytor i huset har vi inte hittat samma damm.
Vi eldar inget och inga levande ljus.



Vit toalettsits med små fläckar och repor; behov av rengöring synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit toalettsits, smutsiga fläckar, kakelgolv i bakgrunden, närbild, interiör, badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gul mikrofiberduk hållen nära kameran, visar smuts och fläckar mot ljus bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
.
 
Ta ner fläkten och kolla hur den och kanalen ser ut!?
 
TorpAnders TorpAnders skrev:
Ta ner fläkten och kolla hur den och kanalen ser ut!
Det har jag gjort. Där är det också lite dammigt men inte svart damm utan "vanligt". Gjorde rent det man kom åt men det är 12 timmar sedan och det har inte blivit bättre.
 
Vi hade ett doftljus på toaletten för några år sedan, hela badrummet såg ut sådär.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.