Medlem
· Västernorrland
· 10 887 inlägg
En tång bara. Du kan klämma vad du vill med den........tror inte det är för nå speciellt. Typ en rak muttertång kanske?
Produkter som diskuteras: "muttertång"
Muttertänger
Muttertänger är särskilda handverktyg som används för att greppa, hålla fast och vrida muttrar eller bultar. Dessa tänger är ofta utformade med breda, platta käftar för att ge ett säkert grepp om en mutter eller bult och undvika att skada
Läs mer
Skulle ju kunna liknas vid typ en muttertång eller polygrip som inte går att ställa in och inte går att stänga helt.
Men den måste ju ha ett namn?!
Men den måste ju ha ett namn?!
Medlem
· Västernorrland
· 10 887 inlägg
Varför måste den ha ett namn? kanske bara hette "tång"
Jag har aldrig stött på en tång som inte haft ett produkt man. Men vad vet jag.
Medlem
· Västernorrland
· 10 887 inlägg
Det kanske kommer nåt så småningom här. Nån kanske till och med har en gammal Biltema katalog.............
Fast vad händer om den inte får ett namn då? Håller du på och katalogiserar din verktygslåda?
Fast vad händer om den inte får ett namn då? Håller du på och katalogiserar din verktygslåda?
Tror det där var en variant av muttertång. Har även funnits varianter av öljettänger men de brukar ha runda dynor, den här har rällfalde käftar.
Biltema har sålt mycket varianter av lite allt möjligt genom åren, en del bra, en del mindre användbart.
Muttertång är mitt bud.
Tillägg: "räfflade" heter det visst.
Biltema har sålt mycket varianter av lite allt möjligt genom åren, en del bra, en del mindre användbart.
Muttertång är mitt bud.
Tillägg: "räfflade" heter det visst.
Medlem
· Västerbottens län
· 17 887 inlägg
Muttertång skulle jag kalla den, jag har en liknande men vinklad och lite mindre.
Protte
Protte
Jaa jag skulle också tippa på nån typ av muttertång.
Medlem
· Västernorrland
· 10 887 inlägg