Har mekat med toastol ett par dagar nu. Hade dålig lukt pga att avloppet frös för en längre tid sedan och då puttades manschetten uppåt. Detta är fixat. Men att skruva ihop allt var svårt. Kan inte ett jota om VVS. Den koppling som sitter under själva avstängningskranen, har en skruv från sidan, Vad gör den? Ska jag lossa den för att få bort kopplingen (som läcker och behöver ny telefontejp). Den sitter som själva djävulen!
Visar även bild på den nyckel jag fick tillverka för att kunna dra åt den plastmutter som håller flotörsmekansimen på plats. Var tvungen dra den för att packningen skulle bli tät inne i cisternen. Hur brukar man göra? för den går inte dra med någon polygrip jag äger!?
Vad kallas den koppling som har en sil inmonterat. Måste man byta dom när dom demonterats, eller kan den förväntas hålla tätt i alla fall? Den sitter på röret som kommer ut ur cisternen, och är en del av flotörsmekansimen,
Visar även bild på den nyckel jag fick tillverka för att kunna dra åt den plastmutter som håller flotörsmekansimen på plats. Var tvungen dra den för att packningen skulle bli tät inne i cisternen. Hur brukar man göra? för den går inte dra med någon polygrip jag äger!?
Vad kallas den koppling som har en sil inmonterat. Måste man byta dom när dom demonterats, eller kan den förväntas hålla tätt i alla fall? Den sitter på röret som kommer ut ur cisternen, och är en del av flotörsmekansimen,
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Den du hänvisar är en Ballofixventil , en stor mejsel eller kanske en insexnyckel i hålet , spåret ska stå på tvären, då är den stängd. När du får isär det, se om det plana ytor, lika med övre delen om ventilen är det gängtejp , skit i det och använd lin i stället.
Kan vara gummipackningar med som ska täta.
Kan vara gummipackningar med som ska täta.
Beror nog på att den andra toaorginalventilen är otät kanske . Det med att lina, skrapa gängorna med en kniv/bågfilsblad etc, så det blir grader på dom, då fastnar linet och åker inte med runt. Har du ingen smörja att ha på linet , spottar du på det.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Så här ser den balofix ut som sitter på röret när den demonterades. Konstig grej utan kikventil. Skruven på sidan verkar inte göra nått alls. Går inte att rubba!
Det är en kulventil. Skruven vrider kulan ett kvarts varv som mest. De brukar kunna fastna något otroligt om de inte rörts på några år. Prova med en insexnyckel i det sexkantiga hålet i mitten av skruvspåret om det är lättare än med en spårmejsel. 3mm, tror jag.
Produkter som diskuteras i tråden