Går det utifrån detta foto på en liten del jag fick fram i hallen ovanför trappen, säga vad detta är för golv? Ett jag kan ta fram och använda. Obs är på inget sätt ute efter ett perfekt golv, gillar gammalt, slitet och orginal.
Det ser ut som 1" x 5" Spontan Gran
Men det kan också vara Furu/Tall, men den brukar vara tätare mellan årsringar.
Normal ett bärande golv under parkett eller någon golv matta.
Många tar fram det och slipar, det kan bli snyggt men oftast har det torkat så där är springer mellan brädorna och det är väldigt mjukt så märken efter möbler, tappade saker och smala klackar uppstår lätt. Men bryr man sig inte så kan man säga att golvet har en fin Patina.😉
Många tar fram det och slipar, det kan bli snyggt men oftast har det torkat så där är springer mellan brädorna och det är väldigt mjukt så märken efter möbler, tappade saker och smala klackar uppstår lätt. Men bryr man sig inte så kan man säga att golvet har en fin Patina.😉
Tack så mycket!L Leif i Skåne skrev:Det ser ut som 1" x 5" Spontan Gran
https://traditionella.se/pages/springor-i-gamla-tragolvA annaisan skrev:
Liknande trådar
-
Vad är det för underlag på min gamla badrumsvägg?
Byggmaterial & Byggteknik -
Har jag förstört mitt badrum eller går det att rädda?
Badrum -
Varför läcker det under toaletten?
Badrum -
Varför läcker det under toaletten och vad kan man göra åt det?
Badrum -
Är detta arbetet fackmannamässigt utfört?
Hantverkare