Går det utifrån detta foto på en liten del jag fick fram i hallen ovanför trappen, säga vad detta är för golv? Ett jag kan ta fram och använda. Obs är på inget sätt ute efter ett perfekt golv, gillar gammalt, slitet och orginal.

• Slitet trägolv ovanför en trappa, visar gammalt och naturligt slitage samt vitmålat räcke. Möjlig utvinning för renovering av autentiskt golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det ser ut som 1" x 5" Spontan Gran
Men det kan också vara Furu/Tall, men den brukar vara tätare mellan årsringar.

Normal ett bärande golv under parkett eller någon golv matta.
Många tar fram det och slipar, det kan bli snyggt men oftast har det torkat så där är springer mellan brädorna och det är väldigt mjukt så märken efter möbler, tappade saker och smala klackar uppstår lätt. Men bryr man sig inte så kan man säga att golvet har en fin Patina.😉

• Gilla
annaisan och 1 till
  • Laddar…
L Leif i Skåne skrev:
Det ser ut som 1" x 5" Spontan Gran
Men det kan också vara Furu/Tall, men den brukar vara tätare mellan årsringar.

Normal ett bärande golv under parkett eller någon golv matta.
Många tar fram det och slipar, det kan bli snyggt men oftast har det torkat så där är springer mellan brädorna och det är väldigt mjukt så märken efter möbler, tappade saker och smala klackar uppstår lätt. Men bryr man sig inte så kan man säga att golvet har en fin Patina.😉
Tack så mycket!

Det är ett undergolv, ja? Går det att fylla springorna?

• Trägolv med springor i ett rum med radiator och fönster, potentiellt undergolv som behöver fyllas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A annaisan skrev:
Går det utifrån detta foto på en liten del jag fick fram i hallen ovanför trappen, säga vad detta är för golv? Ett jag kan ta fram och använda. Obs är på inget sätt ute efter ett perfekt golv, gillar gammalt, slitet och orginal.
https://traditionella.se/pages/springor-i-gamla-tragolv

• Gilla
annaisan
  • Laddar…
K Kling 1 skrev:
[länk]
Tack!

• Gilla
Kling 1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.