Som rubriken lyder, ni som haft/har båda. Vad är den stora skillnaden? Är det värt prisskillnaden? Har ett doorman classic idag som vi väl är nöjda med. Men iom nytt husköp och nytt inköp av doorman tänkte jag på det nya l3s men blev chockad över priset.
Så vad är det som motiverar den nästan dubbla kostnaden?

Simon
 
S Sajmon skrev:
Som rubriken lyder, ni som haft/har båda. Vad är den stora skillnaden? Är det värt prisskillnaden? Har ett doorman classic idag som vi väl är nöjda med. Men iom nytt husköp och nytt inköp av doorman tänkte jag på det nya l3s men blev chockad över priset.
Så vad är det som motiverar den nästan dubbla kostnaden?

Simon
Jag stod inför samma val som du nu gör för snart ett år sedan. Lämnade ett hus med v2n installerade och skulle köpa nya lås till mitt nya hus. Det slutade med att jag köpte classic då jag fick tag i dem till under halva priset mot vad ett L3 kostar. Valde där och då att integrera dem mot Verisure för att få dem uppkopplade och se statusen på låsen.

Beroende på vad man har för planer på att integrera låsen mot något annat system skulle jag säga att det finns bättre integrationer för Yales hub mot ex. Homey än vad det gör för Verisures hub.

Det som jag tycker är den stora skillnaden mellan classic och L3 är att L3 låser upp automatiskt när du närmar dig med din telefon och på så sätt kan ha automatisk låsning utan att behöva tagg eller kod varje gång du ska öppna dörren. Samt att det finns en integrerad ringklocka, men den verkar de flesta besökare missa...

Jag kom över ett L3 billigt och ska byta ut ett av mina Classic inom kort :)
 
Att ingen av dom är ett dorma dKey 😉
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.