Nu har jag flyttat hit tips om gamla hus till salu som tidigare låg i tråden Coola arkitektritade hus till salu. I tråden Coola arkitektritade hus till salu tipsar vi om "balla arkitektritade hus", enligt den trådstartarens önskemål.

/Moderator
 
  • Gilla
Peter_K
  • Laddar…
P
roli skrev:
Jag blev också av med ett inlägg i den "vevan....".

7 miljoner för den fastigheten..... vad är det jag missar som skulle vara värt de pengarna?? Är platsen/adressen/området så speciellt att man bjuder denna summa???
Närheten till Stuvsta Station och läget skulle jag tro. Bor själv i krokarna men inte riktigt så nära.
 
  • Gilla
Martin_B och 1 till
  • Laddar…
harry73
+ loge, lada, brygga vid Norafjärden, ca 5 ha mark
och det för 850 000 kr
Ibland vill jag flytta till Kramfors
 
Det vill man bara sommartid, en fin sommarstuga efter några månader med hammare och pensel, BILLIGT!
 
P
  • Ett stort gammalt hus med röd tornliknande del nära en sjö omgivet av träd med behov av renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Cash och 4 till
  • Laddar…
Martin_B
Peter_K skrev:
Tänk om man hade pengar och tid till detta projekt. priset lär nog inte stanna där dock.
[länk]
Haha, oj oj, helt underbart! Underbara detaljer, stuckaturer, takrosetter, kakelugnar, franska dörrar etc.
Kan bli riktigt fint om man bara restaurerar det varsamt!

Men visst är där att göra... jag är inte direkt avundsjuk på den som sätter tänderna i det objektet. Men säkert väldigt kul om man är många så det går snabbt :)
 
  • Gilla
scim
  • Laddar…
Jag tycker tornet ser lite malplacerat ut, men det kanske blir bättre om man har samma takbeklädnad hela vägen?
 
Synd om de som började renoveringen men inte orkade hela vägen.
 
Fast det huset är ju inte till salu, bara en lägenhet. :rolleyes:
 
Martin_B
Meurman skrev:
Denna dök upp när jag blockade lite på vedspis... Synd på den moderna insidan bara, men fint!

[länk]
Var ju otroligt fint faktiskt!
 
KnockOnWood skrev:
För er som verkligen tröttnat på den minimalistiska stilen.

Verkligen tröttnat alltså :cool:

[länk]
Var ju tvungen att kolla när du skriver så där. Herregud, vad driver folk? Hade aldrig vågat sätta min fot i det där huset, tänk om man haft sönder något.
 
Martin_B
Undrar vad allt det kan ha kostat. Sådana där stuckaturer, må det vara plastskit eller äkta gips, är riktigt svindyra. Det där måste ha gått på flera miljoner, samt en jäkla massa arbetstimmar!

Vad jag inte riktigt förstår är hur man tänker när man satsar något så vansinnigt stort på ett objekt som inte ens passar? Där är ju ingen direkt takhöjd där? Sådana där stuckaturer kräver ju kanske 3,5-4 meter i alla fall, för att se någorlunda ut.
Och har man nu råd till att utforma interiören så, så kan man ju likväl antingen köpa ett färdigt gammalt hus i den stilen som man piffar till lite extra, alternativt att man åtminstone väljer ett gammalt objekt som stämmer in byggkonstruktionsmässigt också, med takhöjd, rumsfördelning etc.

Stuckaturer är vackert, men man måste veta var gränsen går innan det blir för mycket :)

T.o.m Malmövillan var ju mer smakfullt utformad, och där var det överdrivet också.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.