vad är detta för något ???

d e 1 slinga som insvetsad i ack tank som solfångaren matar

Kan de va en: Trebema-panna V33 med 15 meters solslinga? ??? Fast det låter billigt. :surprised: Troligen är det bara solslingan som de vill ha 3 000:- för. En ny sådan kostar 3 640:-. :-/

Hej,

Jag vet inte var detta kommer ifrån Skeden, men V33 är ju en vedpanna från Trebema som Immobil skriver.

Denna panna kan inte fås med solslinga utan den finns enbart i ack-tanken.
Kanske är det ett paket från Trebema med vedpanna V33 och ack-tankar, skall man då ha solslinga som tillägg i en av ack-tankarna kostar detta 3.000.- extra, det borde va så...

Om nåt företag har en lösning med solslinga som heter V33 och inte kommer från Trebema vet jag inte men det låter långsökt...

jag skrev lite luddigt. javisst är det calmar pnna v33 jag menar men r denna slina för något. Är det att den är förberedd för solvärme då ???

jag tror att min son har haft mitt tangentbord som slagpåse därför blir det lite konstigt när jag skriver ;D

Skeden,

Javisst, Denna slinga är ju till för ett solvärmesystem som antingen planeras eller redan finns, som man då kan "parallellköra" under den tiden på året då inte effektbehovet är så stort (läs sommaren).
Man slipper ju då använda den ordinarie värmekällan, pellets, ved eller vad det nu är.

Jag valde en tank med solslinga och jag är starkt betuttad i denna lösning, även om jag bara är på planeringsstadiet på detta ännu...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.