15 308 läst · 13 svar
15k läst
13 svar
V-press eller M-press ?
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 448 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 448 inlägg
Vilka delar har du enkel tillgång till?!
Det är ju också en aspekt.
Behöver du ha sortiment på hylla för att hämta på hylla eller tänkte du beställa på internet?!
Beträffande maskiner och M/V-backar brukar prisbilden vara någelunda samma.
Det är ju också en aspekt.
Behöver du ha sortiment på hylla för att hämta på hylla eller tänkte du beställa på internet?!
Beträffande maskiner och M/V-backar brukar prisbilden vara någelunda samma.
Tänkte beställa delar inför resp installationKrilleman skrev:
Min icke-vetenskapliga studie jag gjorde när jag stog inför samma val drog slutsatsen att V/Viega är att föredra före M/Mapress. Jag inbillade mig att det måste vara bättre att pressa på båda sidor om O-ringen samt att man har styrning av röret så det kommer vinkelrätt mot O-ringen vid iförandet.
En annan aspekt var att Bauhaus hade vissa delar V-press upp till 22 om jag behövde komplettera med enstaka delar som jag missat från nätbeställningen.
En annan aspekt var att Bauhaus hade vissa delar V-press upp till 22 om jag behövde komplettera med enstaka delar som jag missat från nätbeställningen.
Riktigt bra input - tack !!K KjellTimell skrev:Min icke-vetenskapliga studie jag gjorde när jag stog inför samma val drog slutsatsen att V/Viega är att föredra före M/Mapress. Jag inbillade mig att det måste vara bättre att pressa på båda sidor om O-ringen samt att man har styrning av röret så det kommer vinkelrätt mot O-ringen vid iförandet.
Ja den är bra, om man har lite kontakt med företag som tillverkar produktionsutrustning för båda typerna kommer Viega att ses som lite mer premium på flera sätt. Nu innebär det ju inte att någon typ skulle vara dålig och skapa problem etc men ibland kan man fundera lite kring ett stalltips.
Tack för bra inputGK100 skrev: