jag håller på att färdigställa ett badrum - det är snedtak på ena sidan och ett inkaklat takstolsben i mitten av snedtaket vid golvet.

Det innebär att det vid golvet finns 2 utrymmen med med snedtak höjd 50cm längst in och höjd ca 90 cm vid takstolsbenet, bredd ca 110 cm. Dessa utrymmen finns alltså på var sida takstolsbenet.

jag funderar på hur jag ska nyttja dessa utrymmen på ett snyggt sätt.

en tanke är att sätta en ekhylla i mitten - och ha handdukar eller prydnader.

väggarna har vitt kakel och möblerna är ek.

någon som har liknande badrum med snedtak som gjort snygga lösningar?

Du kan inte bygga upp något med såna lättbetongskivor man med fördel kan använda i badrum och sen kakla in detta? Du kan ju ändå lägga en ekskiva uppepå...

Hej

jag inser att det kan vara svårt att förstå hur det ser ut så jag bifogar bilder i bifogad PDF.

jag vill inte bygga bort utrymmet utan nyttja det samtidigt som det ser snyggt ut

Jag ser framför mig en hylla i höjd med vinkeln snedtak/vägg och specialbyggda lådor (på hjul om de blir stora) under. Plats för fina vikta handdukar på hyllan och förvaring eller smutstvätt i lådorna.

Bara en idé.

Vi har en liknande del i vårt badrum - sektionen med stödbenen satte vi skiva över då vi bedömde att utrymmet passade bäst till att dra prisolrören i och ändå inte går att använda. Sen köpte vi billiga hyllor på ikea som vi skruvade ihop o lade på en ekskiva på toppen av - o lite ljus o sånt tjafs för mysfaktor.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.