Hej! Jag har ett uterum som är isolerat med frigolit under trall. Ovanpå ligger en matta (över hela).
Jag funderar på om man kan isolera i efterhand tex lägga något mellan trallen och mattan för att slippa det kalla draget? Att riva upp allt är uteslutet just nu. Någon som har gjort nåt liknande?

Har du några bilder? Om det drar är det att täta springor som kommer först. Isolering fungerar även om den ligger uppe på trallen. Men du kanske vill ha något hårt direkt under mattan. Sedan gäller det förstås att det inte är ett problem att höja golvnivån.

Lägg Windy eller Örnpapp, det stoppar drag

Här kommer två bilder som visar hur det är idag. Tack för svar 🙏

• Golvnivå vid dörrkarm med lyft matta, avslöjar träytan under och en strömkabel, tecken på potentiellt arbete med golvrenovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild av en grå matta i ett rum med glasdörrar, delvis synliga stolar, och utsikt mot en träveranda och gräsmatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det ser blött ut under mattan. Är brädorna obrutna under glaspartiet så att det kan rinna vatten under? I så fall skulle jag inte bygga in det på något sätt. Knappt ens ha mattan där. Det är risk att det ruttnar och möglar.

• Gilla
Kardan79
  • Laddar…
Just där är det för att det regnade in när det stod öppet. Annars är det torrt

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.