Hej!

En av downlightsen i badrummet har gett upp, tyvärr den i duschen😄🚿 Som framgår av bilderna har jag fått hela insatsen till downlighten som verkar komma från A-collection som jag tror är Ahlsells egna märke.

Frågan är om det går att byta ljuskälla på denna eller om hela downlighten måste bytas? Låter dyrt om alla behöver bytas, har 12-14 stycken i hela huset som förmodligen är av samma modell.

• Downlight-insats från A-collection visas på närbild, hålls i handen. Fokus på ljuskällans hölje och reflektor, utan synlig lampa installerad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand håller en A-collection downlight med specifikationer som 15.5V DC, 5.4W, 3000K, visas på sidan.
    Skapa konto
  • Hand håller en vit downlight-insats med LED-lampa, troligtvis från A-collection. Bakgrund med bord och röd duk.
    Skapa konto
BirgitS
Du behöver ju inte byta alla i hela huset på en gång utan byt de som är i badrummet och behåll de fungerande för utbyte i andra rum när de går sönder där.

Tack! Nej så länge de fungerar behöver de ju såklart inte bytas ut. Får se om jag lyckas få tag i en elektriker som kan ”köpa ut” en åt mig till att börja med.

BirgitS
  • Gilla
KJPL
  • Laddar…
K KJPL skrev:
Tack! Nej så länge de fungerar behöver de ju såklart inte bytas ut. Får se om jag lyckas få tag i en elektriker som kan ”köpa ut” en åt mig till att börja med.
Bor du nära Vänern/Vättern?

G GoGetLost skrev:
Bor du nära Vänern/Vättern?
Mantorp, så inte jättelångt från Vättern..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.