Hej håller på att rita på vårat utbygge. De jag klurar på är om taklutningen är för brat och blir onödigt hög? På Renderingen är taket 22,5°. Problemet med det är väl att fönsterna på gaveln kommer väldigt långt ut mot kanten för att inte krocka med taket. Alternativet är att göra taket något flackare, men då blir det inte lika snyggt med gaveldekoren vilket jag värdesätter också. Vad tycker ni?
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 972 inlägg
Bandtäckning med knäck hade nog varit snyggare och går att göra flackare med tanke på att snön rinner av lättare.
Att blanda sadel och mansardtak var ingen höjdare personligen.
Att blanda sadel och mansardtak var ingen höjdare personligen.
Helt enigS Småbrukaren skrev:
Ett sadeltak som ansluter mot en vägg är sällan en särskilt tilltalande lösning, det kommer alltid se ut som en simpel utbyggnad...
Hej en fråga bara, varför förlänger du inte hela huset ? Vi håller på med ett liknande projekt där vi projekterar för att förlänga hela huset. För att behålla hela karaktären.Gabbeswe1 skrev:Hej håller på att rita på vårat utbygge. De jag klurar på är om taklutningen är för brat och blir onödigt hög? På Renderingen är taket 22,5°. Problemet med det är väl att fönsterna på gaveln kommer väldigt långt ut mot kanten för att inte krocka med taket. Alternativet är att göra taket något flackare, men då blir det inte lika snyggt med gaveldekoren vilket jag värdesätter också. Vad tycker ni?
Vänligen
Liknande trådar
-
Behålla för brant fall eller sätta förhöjningsring?
Badrum -
Utbyggnadsbox i annat rum för WC cistern i vägg
Badrum -
Liten utbyggnad för värmepump
Utbyggnad och tillbyggnad -
Hjälpmedel för att lägga storsten i brant slänt
Trädgård allmänt -
Önskar feedback på taklösning för leca-utbyggnad med brutet plåttak
Tak & Vind