Bor i ett mindre hus som är 6 år gammalt. Vårt golvvärmesystem är från LK och har 6 st zoner. Idag gav ytterligare ett ställdon upp. Vid detta laget har samtliga 6 ställdon som installerades från början behövt bytas ut. Riktigt uselt i mitt tycke.

Ställdonen i sig fungerar som de ska med att öppna och stänga. Det är den undermåliga fästanordningen som ger upp. De sitter med ett snabbfäste och de små plasthakarna som håller fast ställdonet, se röd markering på bild 2, blir helt enkelt för veka efter några år så att inte ställdonet sitter på plats när man snäpper dit det. Det enda botemedlet jag hittat är att köpa ett nytt ställdon för ca 400 kr.

Är detta något man kan förvänta sig från ett golvvärmesystem från LK? Vad är alternativen? Finns det ställdon som har en bättre fästanordning?

• Hand håller ett LK ställdon med bräckliga plasthakar vid röd markering för golvvärmesystem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Överblick av ett öppnat vit LK golvvärmesystem ställdon med brustna plasthakar markerade med rött.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mina är från 2006 och håller ännu att titta på. Ska alltså inte få idén att plocka av och kolla lite...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.